PARTNER PORTALU
  • BGK

Kontrola wojewody wykazała wiele nieprawidłowości na drogach w Poznaniu

  • PAP/JS    16 marca 2018 - 18:38
Kontrola wojewody wykazała wiele nieprawidłowości na drogach w Poznaniu
niezgodność pięciu organizacji ruchu z zatwierdzonymi projektami. Wojewoda wielkopolski, odnosząc się do wyników kontroli, podkreślił, że nie spodziewał się, że "liczba uchybień będzie tak duża". (fot. poznan.uw.pl)

Zagrożenie dla rowerzystów poruszających się po rondzie Kaponiera oraz m.in. niezgodność organizacji ruchu z zatwierdzonymi projektami – wykazała kontrola wojewody wielkopolskiego przeprowadzona na wybranych drogach w Poznaniu.




  • Wojewoda wielkopolski, odnosząc się do wyników kontroli, podkreślił, że nie spodziewał się, że "liczba uchybień będzie tak duża".
  • Do informacji przekazanych przez wojewodę odniosły się władze Poznania.
  • Rzeczniczka prezydenta Poznania i Urzędu Miasta Hanna Surma w przesłanym oświadczeniu podkreśliła, że "wojewoda wielkopolski prowadzi w Urzędzie Miasta Poznania kontrolę, której przedmiotem są zagadnienia związane z wykonywaniem przez prezydenta Miasta Poznania zadań związanych z zarządzaniem ruchem na drogach publicznych położonych w mieście Poznaniu".

Wojewoda wielkopolski Zbigniew Hoffmann zleciał przeprowadzenie kontroli wytypowanych odcinków dróg publicznych na terenie miasta Poznania pod koniec stycznia tego roku. Kontrola dotyczyła zmian, które zostały wprowadzone w ruchu po 1 stycznia 2017 roku. Łącznie skontrolowanych zostało 10 odcinków, w tym m.in. rondo Kaponiera, ul. Kościuszki, ul. Słowackiego, ul. Czechosłowacka i ul. Piątkowska.

W piątek (16 marca) rzecznik wojewody wielkopolskiego Tomasz Stube przekazał, że kontrola wykazała wiele nieprawidłowości, w tym m.in. realne zagrożenie dla poruszających się po rondzie Kaponiera rowerzystów, brak oznakowania poziomego przy przejściach dla pieszych oraz niezgodność pięciu organizacji ruchu z zatwierdzonymi projektami.

Wojewoda wielkopolski, odnosząc się do wyników kontroli, podkreślił, że nie spodziewał się, że "liczba uchybień będzie tak duża".

"Nasi kontrolerzy poddali wnikliwej ocenie stan organizacji ruchu zaledwie w kilku miejscach w Poznaniu i mam nadzieję, że te wnioski, które przedstawiamy, będą dla prezydenta Poznania dobrym drogowskazem do poprawy bieżącej sytuacji. Liczę na to, że kontrola przyczyni się również do większego bezpieczeństwa w mieście, a wskazane błędy zostaną uregulowane zgodnie z obowiązującym prawem" - wskazał Hoffmann.

Stube tłumaczył, że jednym z ważniejszych ustaleń były nieprawidłowości dotyczące ścieżki rowerowej na rondzie Kaponiera. "Po stronie wlotu z ul. Św. Marcin wybudowano ścieżkę rowerową i dodatkowo wyznaczono na jezdni pas ruchu dla rowerów, który przecina się z torem ruchu pojazdów pod kątem 100-150 stopni, stwarzając realne zagrożenie dla poruszających się nim rowerzystów, co jest niezgodne z obowiązującymi przepisami" - zaznaczył.

Wskazał, że służby miejskie przedstawiły kontrolerom wojewody sześć zatwierdzonych projektów organizacji ruchu, z tej liczby, "w aż 5 przypadkach stwierdzono niezgodność stanu faktycznego z projektem". Dodał, że kolejnymi uchybieniami było ustawianie znaków D-6, oznaczających przejście dla pieszych, w odległości ponad pół metra od przejścia, a w 8 przypadkach znaki te ustawiono w odległości mniejszej niż 10 m od znaku poprzedzającego.

"Kontrolerzy zwrócili uwagę na znaki ustawione zbyt nisko lub zbyt blisko krawędzi jezdni. Na kontrolowanych odcinkach dróg znajduje się 18 starych, zniszczonych znaków. Są też znaki obrócone, na pochylonych słupkach" - zaznaczył Stube.

Dodał, że kontrolerzy zwrócili również uwagę na niewłaściwe usytuowanie przejścia dla pieszych na wprost wejścia do szkoły na ul. Słowackiego, a ponadto na brak oznakowania poziomego na progach zwalniających na ul. Kruczej.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • nieurzędnik, 2018-03-16 22:11:56

    Oni sami robią jakieś błędy, a nas kierowców,co chwilę chcą karać. Jakby yanosika zakazali to chyba by połowa kierowców przestałą jeździć, bo to by było nieopłacalne... Niech nam dadzą żyć i trochę spojrzą na te przepisy okiem kierowcy albo niech sami będą bezbłędni