PARTNER PORTALU
  • BGK

Korekty po zamknięciu trasy W-Z w Łodzi

  • PAP    5 listopada 2013 - 08:05
Korekty po zamknięciu trasy W-Z w Łodzi

Wydłużenie cyklu świateł na ul. Żeromskiego i al. Politechniki oraz kolejne korekty w organizacji ruchu zapowiadają władze Łodzi i drogowcy w związku z zamknięciem i przebudową części tzw. trasy W-Z.




Zmiany w organizacji ruchu spowodowały w poniedziałek ogromne korki, głównie na ulicach w centrum miasta i rekordowe opóźnienia w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej.

O północy zaczęła obowiązywać nowa organizacja ruchu na remontowanych alejach Mickiewicza i Piłsudskiego, czyli trasie W-Z. Na odcinku pomiędzy ulicami Żeromskiego i Kilińskiego przejezdny jest tylko jeden pas ruchu w każdą stronę. Samochody osobowe muszą skręcać w najbliższą przecznicę w prawo. Jazda na wprost jest dozwolona tylko dla autobusów MPK. Z północy na południe (i odwrotnie) przez trasę W-Z można przejechać ulicami: Żeromskiego, Sienkiewicza i Kilińskiego.

Sytuacja pogorszyła się wraz z popołudniowym i wieczornym szczytem komunikacyjnym. Tworzyły się ogromne korki na śródmiejskich ulicach, m.in.: na Tuwima, Sienkiewicza, Wólczańskiej, ale także na al. Politechniki czy ul. Radwańskiej. Dodatkowo ruch utrudniały awarie m.in. sygnalizacji świetlnej na al. Jana Pawła II czy awaria gazownicza na ul. Kopcińskiego; ta ostatnia została częściowo wyłączona z ruchu.

Korki i awarie spowodowały rekordowe opóźnienia w komunikacji miejskiej. "Notujemy rekordową ilość opóźnień przez to, że niestety nie jesteśmy w stanie przepchnąć się szczególnie z ruchem autobusów przez centrum miasta" - mówił na spotkaniu z dziennikarzami prezes MPK Zbigniew Papierski.

Według policji już w poniedziałek wprowadzono zmiany, dzięki którym udrożniono ruch na ciągu ulic Zamenhofa-Nawrot (objazd W-Z), a we wtorek ma zostać wydłużony cykl świateł na ul. Żeromskiego i al. Politechniki.

Na drogach w poniedziałek ruch nadzorowało ponad 100 policjantów i strażników miejskich; funkcjonariusze drogówki kierowali ruchem na skrzyżowaniach albo na motorach kontrolowali ruch pojazdów. "Podstawowe błędy kierowców to wjazd na skrzyżowanie, kiedy nie można go opuścić oraz bezprawne zajmowanie buspasów" - mówił Henryk Wojtysiak z łódzkiej drogówki.

Do końca tygodnia policjanci mają pouczać kierowców i nakazywać im zjazd z buspasów, ale zapowiadają, że później wykroczenia będą rejestrowane na wideo, a kierowcy karani mandatami.

Po zmianach ruch na łódzkich ulicach jest monitorowany m.in. przez przedstawicieli władz Łodzi, policję, straż miejską, pracowników Zarządu Dróg i Transportu UMŁ oraz MPK. Obserwacje i wnioski dot. dalszych zmian są omawiane podczas spotkań sztabu, powołanego w celu usprawnienia komunikacji.

Policjanci i drogowcy apelują do kierowców szczególnie o wyrozumiałość i o to, aby nie wjeżdżali na skrzyżowania, widząc, że nie mają szansy z nich zjechać. W ten sposób blokują często także ruch tramwajów.

Sytuacja na łódzkich drogach ma zostać przeanalizowana pod koniec tygodnia i wprowadzone zostaną konieczne korekty. "Po dokonaniu analizy ruchu w piątek, przez weekend ewentualnie wprowadzone zostaną korekty, będziemy informować na bieżąco, jakie zmiany zostaną wprowadzone" - zapewnił wiceprezydent Łodzi Radosław Stępień.

Ograniczenie ruchu na trasie W-Z rozpoczęło drugi etap modernizacji tej arterii. Wcześniej zdemontowano część torów, a tramwaje na modernizowanym odcinku zostały zastąpione autobusami. Plan modernizacji trasy WZ przewiduje m.in. budowę 18,5 km nowych torowisk tramwajowych oraz czterech punktów przesiadkowych. Jednym z nich (przy DH "Central") ma być nowoczesny dworzec, który połączy linie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego (północ-południe) z trasą WZ, na której linia tramwajowa ma być przedłużona o ok. 4 km. Nowa pętla na jej wschodnim krańcu powstanie na Olechowie.

Projekt obejmuje również m.in. budowę tunelu dla samochodów, ścieżek rowerowych i bezkolizyjnych skrzyżowań. Zakończenie inwestycji zaplanowano na połowę 2015 r. Szczegółowe informacje dot. zmian w komunikacji na kolejnych etapach przebudowy trasy W-Z znajdują się na stronie www.zdit.uml.lodz.pl

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.