PARTNER PORTALU
  • BGK

Krajowy Program Kolejowy: Bydgoszcz chce modernizacji linii do Piły

  • pt    9 sierpnia 2016 - 13:49
Krajowy Program Kolejowy: Bydgoszcz chce modernizacji linii do Piły

Krajowy Program Kolejowy opiewa na kwotę ponad 67 mld zł. (fot. PTWP)

• Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa aktualizuje Krajowy Program Kolejowy, który określa inwestycyjne priorytety do 2030 roku.
• Prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski po raz kolejny wnioskuje o dopisanie na listę podstawową modernizacji linii kolejowych w kierunku Piły i Kcyni.




Krajowy Program Kolejowy (KPK) jest programem wieloletnim, obejmującym inwestycje na liniach kolejowych, które dofinansowane są przez ministra właściwego do spraw transportu.

- Nie uwzględnia on wszystkich potrzeb Bydgoszczy oraz zachodniej części województwa – mówi prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski. – Stąd zależy nam na wprowadzeniu zmian. Zachęcam również mieszkańców do wzięcia udziału w konsultacjach. Poza tym zwrócimy się do samorządów z zachodniej części regionu, by wyraziły swoje opinie na temat tego dokumentu. Wspólny głos to większa szansa na wprowadzenie korzystnych zmian.

Jednym z ważniejszych zadań kolejowego programu ma być między innymi modernizacja linii z Bydgoszczy przez Kościerzynę do Gdyni, która ma przyjąć na siebie przede wszystkim ruch towarowy.

Z punktu widzenia Bydgoszczy ważne jest, aby to przedsięwzięcie rozszerzyć o rozbudowę odcinka Maksymilianowo-Bydgoszcz-Nowa Wieś Wielka. Ułatwiłoby to m.in. transport towarów w obrębie bydgoskiego węzła kolejowego. W projekcie zmian KPK zabrakło w porównaniu z poprzednią wersją kompleksowej modernizacji linii w kierunku Śląska.

- Zależy nam niezmiennie na kolejnych pracach związanych z modernizacją linii Bydgoszcz-Tczew. Stąd wnioskujemy o przesunięcie zadania na listę priorytetową. Poza tym proponujemy umieszczenie na liście podstawowej zadania polegającego na modernizacji linii w kierunku Piły i węzła kolejowego Krzyż. Zadanie powiązane byłoby z budową zintegrowanych węzłów komunikacyjnych także na terenie miasta – mówi prezydent.

Zgodnie ze Strategią Rozwoju Miasta do 2030 roku Bydgoszcz stara się o rewitalizację linii nr 356 (w kierunku Kcyni) wraz z budową zintegrowanych węzłów transportowych w obszarze przystanków i stacji kolejowych.

Uzupełniałoby to inne działania podejmowane przez miasto, na przykład budowę węzła komunikacyjnego na Błoniu. Zdaniem bydgoskich władz inwestycja ta również powinna być zapisana w Krajowym Programie Kolejowym.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






KOMENTARZE (1)

  • bydgoszczanin, 2016-08-10 14:37:01

    Oprócz tego województwo Wielkopolskie powinno postarać się o modernizacje swojego odcinka na linii Gołańcz - Kcynia i dalej Wągrowiec - Rogoźno - Czarnków. Tak oto mogłoby powstać świetne połączenie (niegdyś istniejące w komunikacji autobusowej) Czarnków - Bydgoszcz. Tylko przy mentalności i krótkow...zroczności marszałków taki plan może okazać się karkołomny.  rozwiń