Krajowy Program Kolejowy: Bydgoszcz chce modernizacji linii do Piły

• Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa aktualizuje Krajowy Program Kolejowy, który określa inwestycyjne priorytety do 2030 roku.
• Prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski po raz kolejny wnioskuje o dopisanie na listę podstawową modernizacji linii kolejowych w kierunku Piły i Kcyni.
Krajowy Program Kolejowy: Bydgoszcz chce modernizacji linii do Piły
Krajowy Program Kolejowy opiewa na kwotę ponad 67 mld zł. (fot. PTWP)

Krajowy Program Kolejowy (KPK) jest programem wieloletnim, obejmującym inwestycje na liniach kolejowych, które dofinansowane są przez ministra właściwego do spraw transportu.

- Nie uwzględnia on wszystkich potrzeb Bydgoszczy oraz zachodniej części województwa – mówi prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski. – Stąd zależy nam na wprowadzeniu zmian. Zachęcam również mieszkańców do wzięcia udziału w konsultacjach. Poza tym zwrócimy się do samorządów z zachodniej części regionu, by wyraziły swoje opinie na temat tego dokumentu. Wspólny głos to większa szansa na wprowadzenie korzystnych zmian.

Jednym z ważniejszych zadań kolejowego programu ma być między innymi modernizacja linii z Bydgoszczy przez Kościerzynę do Gdyni, która ma przyjąć na siebie przede wszystkim ruch towarowy.

Jednym z ważniejszych zadań kolejowego programu ma być między innymi modernizacja linii z Bydgoszczy przez Kościerzynę do Gdyni (fot.mat.prasowe)
Jednym z ważniejszych zadań kolejowego programu ma być między innymi modernizacja linii z Bydgoszczy przez Kościerzynę do Gdyni (fot.mat.prasowe)

Z punktu widzenia Bydgoszczy ważne jest, aby to przedsięwzięcie rozszerzyć o rozbudowę odcinka Maksymilianowo-Bydgoszcz-Nowa Wieś Wielka. Ułatwiłoby to m.in. transport towarów w obrębie bydgoskiego węzła kolejowego. W projekcie zmian KPK zabrakło w porównaniu z poprzednią wersją kompleksowej modernizacji linii w kierunku Śląska.

- Zależy nam niezmiennie na kolejnych pracach związanych z modernizacją linii Bydgoszcz-Tczew. Stąd wnioskujemy o przesunięcie zadania na listę priorytetową. Poza tym proponujemy umieszczenie na liście podstawowej zadania polegającego na modernizacji linii w kierunku Piły i węzła kolejowego Krzyż. Zadanie powiązane byłoby z budową zintegrowanych węzłów komunikacyjnych także na terenie miasta – mówi prezydent.

Zgodnie ze Strategią Rozwoju Miasta do 2030 roku Bydgoszcz stara się o rewitalizację linii nr 356 (w kierunku Kcyni) wraz z budową zintegrowanych węzłów transportowych w obszarze przystanków i stacji kolejowych.

Uzupełniałoby to inne działania podejmowane przez miasto, na przykład budowę węzła komunikacyjnego na Błoniu. Zdaniem bydgoskich władz inwestycja ta również powinna być zapisana w Krajowym Programie Kolejowym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Oprócz tego województwo Wielkopolskie powinno postarać się o modernizacje swojego odcinka na linii Gołańcz - Kcynia i dalej Wągrowiec - Rogoźno - Czarnków. Tak oto mogłoby powstać świetne połączenie (niegdyś istniejące w komunikacji autobusowej) Czarnków - Bydgoszcz. Tylko przy mentalności i krótkow...zroczności marszałków taki plan może okazać się karkołomny. rozwiń

bydgoszczanin, 2016-08-10 14:37:01 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE