PARTNER PORTALU
  • BGK

Krajowy Program Kolejowy, Magistrala Wschodnia: Resort infrastruktury chce ratować unijne fundusze na tory

  • PAP/Nasz Dziennik    29 lipca 2016 - 07:30
Krajowy Program Kolejowy, Magistrala Wschodnia: Resort infrastruktury chce ratować unijne fundusze na tory
Rząd zamierza zmienić priorytety w dotychczasowym programie inwestycji kolejowych (fot.PTWP)

• Ministerstwo Infrastruktury proponuje zmiany w Krajowym Programie Kolejowym (KPK) do 2023 r.
• Celem tych działań ma być uratowanie funduszy UE przeznaczonych na modernizację linii kolejowych i doinwestowanie Magistrali Wschodniej.




Obowiązujący obecnie Krajowy Program Kolejowy został przyjęty w ub.r. przez rząd Ewy Kopacz. "Wielu ekspertów już wtedy twierdziło, że program jest nierealny" - zauważa "Nasz Dziennik".

"Konieczne okazało się dokonanie zmian w zakresie rzeczowym i harmonogramie inwestycji, bo grozi nam to, że nie uda się nam wykorzystać funduszy unijnych przeznaczonych na kolej (43 mld zł z budżetu Unii Europejskiej na lata 2014-20, PAP)" - wyjaśnił dziennikowi wiceminister infrastruktury Piotr Stomma.

Czytaj też: Na kolei inwestycje (nie) przyśpieszą?

Z artykułu wynika, że obecny rząd zamierza zmienić priorytety w dotychczasowym programie inwestycji nie tylko dlatego, że "poprzedni rząd i szefostwo PKP PLK zaniedbały kwestie przygotowań inwestycji kolejowych".

Rząd PiS chce również, aby rozwijane były regionalne systemy transportowe i aby priorytetowo traktować "inwestycje w ciągu Magistrali Wschodniej, czyli na osi Rzeszów-Kielce-Lublin-Białystok-Olsztyn".

"Chodzi o to, aby więcej pieniędzy skierować na zaniedbane dotąd inwestycyjnie linie kolejowe w województwach wschodnich", a także w Małopolsce i na Kielecczyźnie - tłumaczy "Nasz Dziennik". 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
KOMENTARZE (2)

  • X, 2016-07-29 14:13:54

    Do Kiedy?: Nie ulega też wątpliwości, że linie na osi wschód-zachód s potrzebne nie tylko Polsce ale Europie. Surowce rosyjskie same nie przyjdą, a i towary trzeba wieźć na wschód.
  • Kiedy?, 2016-07-29 08:56:16

    W ministerstwie niech założą okulary i spojrzą na mapę, że od Dorohuska przez Chełm do Berlina to wschodnia międzynarodowa magistrala jest i kiedy zrozumiecie, że tu inwestować trzeba też.