Krajowy Program Kolejowy: Największy projekt rozpoczęty

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały dwie z trzech zasadniczych umów na modernizację linii Otwock – Lublin.
Krajowy Program Kolejowy: Największy projekt rozpoczęty
Dzięki tej inwestycji Lubelszczyzna zostanie dobrze skomunikowana nie tylko z Warszawą, ale i z innymi ośrodkami w Polsce i na świecie. (fot. pixabay)

• Będą krótsze podróże z Lublina do Warszawy - czas przejazdu skróci się do 90 minut.

• Tylko na odcinku Otwock - Lublin PKP Polskie Linie Kolejowe zwiększą komfort obsługi na 34 stacjach i przystankach.

• To efekt podpisania dwóch umów w Lublinie o wartości prawie 1,7 mld zł na modernizację linii kolejowej nr 7 na odcinku Otwock - Lublin.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały dwie z trzech zasadniczych umów na modernizację linii Otwock – Lublin: na kontrakty Pilawa – Dęblin o wartości 735 mln zł i Dęblin – Lublin o wartości 930 mln zł. Łączna wartość podpisanych kontraktów to niemal 1,7 mld zł. W najbliższych dniach podpisana będzie trzecia umowa Pilawa – Dęblin o wartości 479,2 mln zł.

- Rozpoczynamy dzisiaj realizację największego projektu zapisanego w Krajowym Programie Kolejowym - modernizację linii kolejowej z Warszawy do Lublina - powiedział minister infrastrultury i budownictwa Andrzej Adamczyk. – Podpisane umowy to kolejny dowód na znaczne przyspieszenie realizacji Krajowego Programu Kolejowego. Zrealizujemy tę inwestycję w dwóch etapach, jako pierwszy zmodernizujemy odcinek Otwock – Lublin. Jestem przekonany, że inwestycja ta przyniesie korzyści mieszkańcom regionów, zwłaszcza Polski wschodniej. Doskonale wpisuje się ona w nasz program unowocześniania sieci polskiej kolei – dodał minister.

Czytaj też: Warszawa: Szybka Kolej Miejska ma nowoczesną bazę

Podkreślano, że dzięki tej inwestycji Lubelszczyzna zostanie dobrze skomunikowana nie tylko z Warszawą, ale i z innymi ośrodkami w Polsce i na świecie.

Modernizacja trasy zwiększy komfort i skróci czas podróży. Przejazd najszybszym pociągiem między Warszawą a Lublinem z prędkością do 160 km/h, po zakończeniu modernizacji całego odcinka od Warszawy do Lublina, zajmie 1,5 godziny. Będzie można uruchomić większą liczbę połączeń lokalnych i regionalnych. Pasażerowie skorzystają z nowoczesnych peronów.

Modernizacja linii zapewni mieszkańcom lepszy dostęp do kolei w Lublinie. W mieście powstanie nowy przystanek - Lublin Zachód. Na trasie do Otwocka przebudowane będą 34 stacje i przystanki.

Czytaj też: Małopolskie. Powstanie Podhalańska Kolej Regionalna

W związku z pracami szykują się zmiany w komunikacji. Od połowy czerwca do grudnia 2018 r. między Pilawą a Lublinem będą obowiązywały zmiany w komunikacji. Pociągi z Warszawy do Lublina pojadą objazdem linią nr 30 przez Lubartów, Parczew, Radzyń Podlaski, Łuków i dalej linią nr 2 przez Siedlce i Mińsk Mazowiecki. Mieszkańcy Lubartowa, Parczewa i Radzynia Podlaskiego zyskają bezpośrednie połączenie ze stolicą, a pasażerowie z Łukowa z Lublinem. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE