Kraków będzie mieć najdłuższy tunel drogowy w Polsce?

  • PAP/Dziennik Polski
  • 05-08-2014
  • drukuj
- Jest realna szansa budowy w Krakowie najdłuższego tunelu drogowego w Polsce. Zostałby on przebity pod korytem Rudawy i Wzgórzem bł. Bronisławy, na którym znajduje się kopiec Kościuszki.
Kraków będzie mieć najdłuższy tunel drogowy w Polsce?

Wprawdzie za gminne pieniądze uda się to dopiero w latach 2022-2032, ale współpraca z państwową spółką Polskie Inwestycje Rozwojowe (PIR) może przyspieszyć sprawę nawet o 10 lat - informuje "Dziennik Polski".

Plan tunelowego giganta (2400 metrów długości) stanowi część większej inwestycji, czyli tzw. Trasy Zwierzynieckiej. Wraz z trasami Pychowicką i Łagiewnicką ma ona uzupełnić brakujące odcinki trzeciej obwodnicy miasta.

Czytaj też:  Oto pierwszy pozamiejski tunel w Polsce

Choć koszty budowy trzech wspomnianych tras szacuje się na astronomiczną jak na krakowskie warunki kwotę ok. 3 mld zł, pojawiła się możliwość współpracy gminy z PIR-em i prywatnym partnerem. W poniedziałek w magistracie rozmawiał o tym prezydent Jacek Majchrowski i Mariusz Grendowicz, prezes PIR.

Gdyby porozumienie podpisano w ciągu trzech miesięcy, to wszystkie formalności (powołanie spółki, wybór prywatnego inwestora, pozwolenia) można by załatwić w 18 miesięcy. Budowa Trasy Łagiewnickiej rozpoczęłaby się na początku 2016 r., a zakończyła w latach 2017-18. Pozostałe dwie trasy, w tym tunel, powstałyby w latach 2017-2021.

Czytaj też:  Wszystkie drogi prowadzą do... Małopolski

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

Ta trasa to najpotrzebniejsza inwestycja w Krakowie. Nie wspominam o zasadnicznych remontach dróg, których za prezydenta Jacka M. prawie wcale nie było. Za nasze pieniądze utopione (przekręcone) w stadionach i halach wybudowanych w Krakowie, niepotrzebnych mieszkańcom, cała trasa byłaby już na ukońc...zeniu. rozwiń

Tomasz, 2014-08-06 22:06:12 odpowiedz

Planowanie systemu transportowego miasta głównie lub wyłącznie z myślą o samochodach, powoduje, że w mieście mamy spaliny, kurz i samochody. Planowanie systemu transportowego i przestrzennego miasta z myślą o ludziach, powoduje, że ludzie zamiast wyprowadzać się z miasta chcą w nim mieszkać. Ten pro...jekt to obciążenie podatników kosztami inwestycji i utrzymania takich obiektów na kilka pokoleń naprzód. rozwiń

Aktywna Mobilność, 2014-08-05 15:15:16 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE