Kraków: Handlowa przyszłość miasta to modernizacje

• W Krakowie wciąż brakuje nowych inwestycji handlowych.
• Już istniejące projekty przechodzą jednak gruntowne zmiany.
• Obecnie na tysiąc mieszkańców Krakowa przypada 528 mkw. powierzchni sklepów.
Kraków: Handlowa przyszłość miasta to modernizacje
W okresie styczeń 2015 - czerwiec 2016 w mieście nie oddano do użytku żadnego nowego centrum handlowego. (fot. Kraków, pixabay)

Konsumenci w Krakowie mogą zrobić zakupy w 15 centrach handlowych o łącznej powierzchni 548 tys. mkw. GLA. Na tysiąc mieszkańców przypada 528 mkw. powierzchni sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych. Na jedno centrum handlowe przypada średnio 66 670 osób. Siła nabywcza mieszkańców Krakowa w przeliczeniu na metr kwadratowy centrum handlowego wynosi średnio 55 630 PLN rocznie – wynika z publikacji Colliers International „Centra handlowe w aglomeracjach II kw. 2016 r. | Kraków”.

W okresie styczeń 2015 - czerwiec 2016 w mieście nie oddano do użytku żadnego nowego centrum handlowego. Największą budowaną obecnie inwestycją handlową w Krakowie jest centrum Serenada (ok. 42 tys. mkw.). Największym obiektem handlowym w regionie pozostaje Bonarka City Center o powierzchni 91 tys. mkw. GLA z 270 sklepami, punktami usługowymi i gastronomicznymi.

- Krakowski rynek centrów handlowych rozwija się obecnie poprzez modernizacje, rozbudowy i re-modeling istniejących centrów handlowych. Największą zmianę w najbliższych latach przyniesie otwarcie CH Serenada, które zintegrowane z istniejącym CH Krokus stanowić będzie jeden z największych obiektów handlowych w mieście. Warto zwrócić również uwagę na planowaną zmianę funkcji Galerii Plaza, która ma przekształcić się w centrum wyprzedażowe - mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.

Czytaj więcej TUTAJ.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE