PARTNER PORTALU
  • BGK

Kraków: nowe ścieżki rowerowe, KMK Bike w nowej wersji

  • em    8 grudnia 2015 - 10:26
Kraków: nowe ścieżki rowerowe, KMK Bike w nowej wersji
Nowy system powinien zacząć funkcjonować najpóźniej od maja/czerwca 2016 (fot. pixabay)

Ostatni sezon rowerów miejskich w Krakowie należy uznać za udany. Wyciągając wnioski z dotychczasowych doświadczeń Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie chce w przyszłym roku zmienić formułę KMK Bike.




W ramach zmian w funkcjonowaniu KMK Bike przewidziany jest m. in. rozwój systemu do 150 stacji i 1500 rowerów oraz jego działanie przez cały rok. Zmiany mają dotyczyć funkcjonowania KMK Bike.

- Chcielibyśmy, aby stacje były pasywnymi elementami systemu, a "komputer stacji" znajdował się na rowerze.  Szczegóły zostaną ustalone na etapie negocjacji z potencjalnymi koncesjonariuszami – zaznacza Marcin Korusiewicz, dyrektor ZIKIT.

Według wariantu minimum, sezon ruszy z 300 rowerami i w ciągu roku będzie rozwinięty do 800 szt. a w 2017 do 1500 szt. Drugi, bardziej odważny wariant przewiduje, że system ruszy od razu z 1500 rowerami.

Przybędzie ścieżek rowerowych

Oprócz rozwoju systemu przewidziano też rozbudowę infrastruktury rowerowej. W projekcie budżetu na 2016 rok zapisano m. in. kontynuację budowy ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Wielickiej (na odcinku od Teligi do Ćwiklińskiej), w planie jest budowa tras, które połączą się z kładką pieszo-rowerową Ludwinów – Kazimierz, a więc wzdłuż ul. Konopnickiej do ronda Matecznego, oraz wzdłuż Kamieńskiego i Wielickiej z kładką nad ul. Kamieńskiego.

Ścieżki mają też powstać w północnej i wschodniej części miasta, np. od ul. Powstańców wzdłuż Piasta Kołodzieja, Srebrnych Orłów i Wiślickiej, a także wzdłuż Nowohuckiej, czy Kocmyrzowskiej. Kolejna ważna inwestycja rowerowa to ścieżka od Sosnowieckiej wzdłuż Conrada i Opolskiej do Mackiewicza, a także  trasa wzdłuż ul. Księcia Józefa: na odcinku od klasztoru Sióstr Norbertanek do mostu Zwierzynieckiego i dalej od Wioślarskiej do Jodłowej oraz od Mirowskiej do zachodniej granicy miasta.

Inwestycje dzięki UE

Zgodnie z planem, nowy system powinien zacząć funkcjonować najpóźniej od maja/czerwca 2016.
Przyszłoroczne inwestycje rowerowe będą współfinansowane ze środków UE w ramach programu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.