Kraków: nowe ścieżki rowerowe, KMK Bike w nowej wersji

Ostatni sezon rowerów miejskich w Krakowie należy uznać za udany. Wyciągając wnioski z dotychczasowych doświadczeń Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie chce w przyszłym roku zmienić formułę KMK Bike.
Kraków: nowe ścieżki rowerowe, KMK Bike w nowej wersji
Nowy system powinien zacząć funkcjonować najpóźniej od maja/czerwca 2016 (fot. pixabay)

W ramach zmian w funkcjonowaniu KMK Bike przewidziany jest m. in. rozwój systemu do 150 stacji i 1500 rowerów oraz jego działanie przez cały rok. Zmiany mają dotyczyć funkcjonowania KMK Bike.

- Chcielibyśmy, aby stacje były pasywnymi elementami systemu, a "komputer stacji" znajdował się na rowerze.  Szczegóły zostaną ustalone na etapie negocjacji z potencjalnymi koncesjonariuszami – zaznacza Marcin Korusiewicz, dyrektor ZIKIT.

Według wariantu minimum, sezon ruszy z 300 rowerami i w ciągu roku będzie rozwinięty do 800 szt. a w 2017 do 1500 szt. Drugi, bardziej odważny wariant przewiduje, że system ruszy od razu z 1500 rowerami.

Przybędzie ścieżek rowerowych

Oprócz rozwoju systemu przewidziano też rozbudowę infrastruktury rowerowej. W projekcie budżetu na 2016 rok zapisano m. in. kontynuację budowy ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Wielickiej (na odcinku od Teligi do Ćwiklińskiej), w planie jest budowa tras, które połączą się z kładką pieszo-rowerową Ludwinów – Kazimierz, a więc wzdłuż ul. Konopnickiej do ronda Matecznego, oraz wzdłuż Kamieńskiego i Wielickiej z kładką nad ul. Kamieńskiego.

Ścieżki mają też powstać w północnej i wschodniej części miasta, np. od ul. Powstańców wzdłuż Piasta Kołodzieja, Srebrnych Orłów i Wiślickiej, a także wzdłuż Nowohuckiej, czy Kocmyrzowskiej. Kolejna ważna inwestycja rowerowa to ścieżka od Sosnowieckiej wzdłuż Conrada i Opolskiej do Mackiewicza, a także  trasa wzdłuż ul. Księcia Józefa: na odcinku od klasztoru Sióstr Norbertanek do mostu Zwierzynieckiego i dalej od Wioślarskiej do Jodłowej oraz od Mirowskiej do zachodniej granicy miasta.

Inwestycje dzięki UE

Zgodnie z planem, nowy system powinien zacząć funkcjonować najpóźniej od maja/czerwca 2016.
Przyszłoroczne inwestycje rowerowe będą współfinansowane ze środków UE w ramach programu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE