Krzysztof Kozłowski: Porty napędzają koniunkturę nadmorskich gmin i powiatów

Dokończenie S3, budowa terminala kontenerowego - to inwestycje jakie mają pomóc zachodniopomorskim portom się rozwinąć, jak te w Gdańsku i w Gdyni, by móc lepiej konkurować z portami niemieckimi.
Krzysztof Kozłowski: Porty napędzają koniunkturę nadmorskich gmin i powiatów
Port handlowy w Świnoujściu (fot.commons.wikimedia.org/Mateusz War)

Porty morskie w Gdańsku i w Gdyni oraz w Szczecinie i w Świnoujściu mają strategiczne znaczenie dla gospodarki Polski, ale to też źródło przychodów gmin i lokalnych przedsiębiorstw.

- Porty to przedsiębiorstwa - są przede wszystkim źródłem podatków, które wpływają do kas lokalnych samorządów. To również miejsca pracy dla mieszkańców gmin, mieszkańców powiatów. Porty jako centra logistyczne, skupiające transport z różnych stron kraju i zagranicy przekładają się na lepsze dochody dla lokalnych przedsiębiorstw gastronomicznych i hoteli - wymienia Krzysztof Kozłowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Resort zauważa jednak kolosalną różnicę w rozwoju portów trójmiejskich, a tych w zachodniopomorskim. Poprawić sytuację zespołu w Szczecinie i Świnoujściu mają inwestycje.

- Dzięki dokończeniu drogi S3 zachodnie porty zostaną włączone do "krwiobiegu" transportowego Polski i Europy. Są też plany budowy terminala kontenerowego w Świnoujściu - to również przełoży się na bardzo silny rozwój portów w zachodniej Polsce - dodaje wiceminister.

Całą rozmowę zobacz w wideo poniżej:

Dodajmy, że poprzez drogę S3 porty w Szczecinie i Świnoujściu mają zyskać szybkie połączenie z autostradą A4. To zapewni sprawniejszy transfer towarów z tych portów na Ukrainę oraz do południowych sąsiadów Polski, a także usprawni transport do Niemiec.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE