Kto dokończy 15-kilometrowy odcinek S69 z Bielska-Białej do Żywca?

Katowicki oddział GDDKiA otrzymał sześć ofert w przetargu na kontynuację budowy ponad 15-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S69 z Bielska-Białej do Żywca, której wcześniejszym wykonawcą było konsorcjum Polimeksu-Mostostalu i słowackiego Doprastavu. Ich wartość wynosi od 260 do 299 mln zł brutto.
Kto dokończy 15-kilometrowy odcinek S69 z Bielska-Białej do Żywca?
Zwycięzca przetargu ma zostać wybrany według kryterium najniższej ceny. Najtańsza oferta należy do Mota-Engil Central Europe i opiewa na dokładnie 260,91 mln zł brutto. Budżet inwestora wynosi 384,58 mln zł brutto.Poniżej pełna lista złożonych ofert (cena brutto):

1. Konsorcjum: Berger Bau Polska, Berger Bau (Niemcy), Himmel i Papesch Opole - 287,54 mln zł

2. Mota-Engil Central Europe - 260,91 mln zł

3. Konsorcjum: Budimex, Heilit+Woerner (grupa Strabag) - 280,8 mln zł

4. Konsorcjum: Eurovia Polska, Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie - 293,02 mln zł

5. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (grupa Mirbud), Mirbud - 299,31 mln zł

6. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 289,22 mln zł

GDDKiA wymaga, aby nowy wykonawca dokończył budowę trasy w ciągu dziewięciu miesięcy, przy czym fragment trasy pomiędzy węzłami Mikuszowice oraz Buczkowice (bez węzłów) ma być gotowy po czterech miesiącach od podpisania umowy.

Do czasu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca). Wadium wynosi 3 mln zł. Na początku stycznia Dyrekcja poinformowała, że zaawansowanie inwestycji wynosi 56,3 proc. dla robót drogowych i 76 proc. dla prac mostowych.

Pod koniec stycznia GDDKiA podpisała z Budimeksem Budownictwo, spółką w 100 proc. zależną od Budimeksu, kontrakt na wykonanie robót zabezpieczających dla prac wcześniej zrealizowanych na budowie S69. Wartość tego kontraktu wynosi 13,77 mln zł brutto, a termin realizacji to dwa miesiące.

Warty 788,1 mln zł brutto kontrakt na budowę odcinka S69 konsorcjum Polimeksu-Mostostalu (lider), słowackiego Doprastavu oraz Mostmaru podpisało 20 lipca 2010 r. Pierwotny udział Polimeksu w kontrakcie wynosił 34 proc.

Ostatni termin realizacji ekspresówki z Bielska-Białej do Żywca mijał 14 października 2013 r. Był to piąty termin zakończenia robót. Konsorcjum Polimeksu - od listopada 2012 r. bez będącego w upadłości likwidacyjnej Mostmaru - wnioskowało o dalsze wydłużenie terminu.

GDDKiA finalnie odstąpiła od umowy z końcem 2013 r. Konsorcjum Polimeksu uznaje to odstąpienie za bezskuteczne i stoi na stanowisku, że to konsorcjum odstąpiło od umowy, gdyż GDDKiA nie przedstawiło mu żądanych gwarancji zapłaty.

Na początku lutego Polimex poinformował, że konsorcjum złożyło do sądu pozew przeciwko GDDKiA dotyczący roszczeń związanych z kontraktem na budowę S69. Ich wartość wynosi 78,81 mln zł, z czego na Polimex przypada połowa tej kwoty.

Natomiast na początku stycznia PKO BP - jako gwarant Polimeksu-Mostostalu - dokonał na rzecz GDDKiA wypłaty gwarancji bankowej z tytułu należytego wykonania umowy oraz gwarancji jakości dotyczącej kontraktu na budowę S69. Kwota gwarancji opiewała na 13,39 mln zł.

 

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE