Kto zaoferował najniższą cenę za budowę obwodnicy Marek?

W trakcie postępowania oferenci zadali około tysiąca pytań dotyczących m.in. konstrukcji nawierzchni, nawierzchni na ścieżkach rowerowych, zaprojektowania ekranów akustycznych, kanałów technologicznych, wycinki drzew.
Kto zaoferował najniższą cenę za budowę obwodnicy Marek?

Inwestycja, będąca częścią warszawskiego ringu, została podzielona na dwa odcinki realizacyjne: pierwszy - od węzła „Marki" (bez węzła) do węzła „Kobyłka" o długości 8,1 km i drugi odcinek od węzła „Kobyłka" (bez węzła) do węzła „Radzymin" - o długości 7,2 km.

Jak podaje GDDKiA, najtańszą ofertą na budowę I odcinka obwodnicy Marek w ciągu przyszłej drogi ekspresowej S8 złożyło konsorcjum firm z Salini Polska Sp. z o.o. na czele. Dokończenie projektowania i realizacje prac firma wyceniła na 331,6 mln zł. Natomiast na budowę II odcinka obwodnicy, najtańszą ofertę złożyło konsorcjum, którego liderem jest Astaldi S.p.A., z ceną 405,8 mln zł.

Z kolei najwyższa oferta na zadanie I opiewająca na kwotę 559,1 mln zł należy do spółki Metrostav a.s. a na II zadanie najwyższą ofertę złożyło konsorcjum z firmą Intercor Sp. z o.o. na czele z ofertą na kwotę 620,5 mln zł.

Wykonawca wybierany jest w drodze przetargu ograniczonego. Do składania ofert cenowych na realizację zadania I zostało zaproszonych 18 wykonawców na 19 chętnych, a na zadanie II 20 wykonawców przy 21, którzy ubiegali się o możliwość uczestniczenia w przetargu.

Kolejnym etapem przetargu będzie weryfikacja ofert pod względem finansowym, formalno-prawnym i merytorycznym. Kryterium oceny oferty jest cena.

Zakończenie budowy I odcinka inwestycji planowane jest na maj 2017 roku, II - na wrzesień 2017 roku (przy czym ostatnie cztery miesiące ma potrwać remont starego przebiegu drogi nr 8).

Planowana inwestycja odciąży obecną drogę nr 8 biegnącą przez Marki i wyprowadzi ruch samochodów z centrum miasta. W ramach inwestycji przewidziano m.in. budowę 2 jezdni po 3 pasy ruchu, 2 mosty nad rzeką Długą, wiadukty, ekrany akustyczne i odwodnienie.

Obwodnica Marek jest częścią obwodnicy Warszawy, która docelowo będzie mieć długość ponad 80 km. Do tej pory powstało już ok. 40 proc. docelowego ringu czyli 37,5 km. W budowie jest kolejne 4,6 km. Na wybór wykonawcy następnych ok. 18,5 km trasy obwodowej Warszawy (S2 Puławska - Lubelska) trwa postepowanie przetargowe. Na ostatni odcinek obwodnicy - 19 km fragment drogi S17, będącym Wschodnią Obwodnicą Warszawy przygotowywana jest dokumentacja projektowa.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE