Kujawsko-pomorskie. Wkrótce ruszy budowa trasy S5

Do 12 sierpnia firmy projektujące trasę S5 powinny wystąpić do wojewody kujawsko-pomorskiego o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji.
Kujawsko-pomorskie. Wkrótce ruszy budowa trasy S5
Budowa S5 w kujawsko-pomorskim pochłonie 2,5 mld zł. Fot. GDDKiA

To już ostatnia formalność przed rozpoczęciem budowy ważnej dla Bydgoszczy drogi ekspresowej.
Przetarg na zaprojektowanie i budowę drogi S5 został rozstrzygnięty w 2015. Inwestycja jest w Programie budowy dróg krajowych na lata 2014-2023. Jej koszt to 2,5 mld złotych. Na północno-zachodniej obwodnicy Bydgoszczy powstaną dwupoziomowe węzły w następujących lokalizacjach:

• Lisi Ogon (na przedłużeniu ul. Nakielskiej)

• Pawłówek (na połączeniu z ul. Grunwaldzką)

• Tryszczyn (na przedłużeniu ul. Koronowskiej)

• Maksymilianowo (na przecięciu z drogą wojewódzką nr 244)

• Aleksandrowo (na przedłużeniu ul. Gdańskiej)

Wykonawcy zgodnie z harmonogramem do 12 sierpnia wystąpią do wojewody o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji. To ostatnia formalność, przed wbiciem pierwszej łopaty.

– Liczę, że ta kluczowa inwestycja będzie realizowana zgodnie z przyjętym w 2015 roku programem budowy dróg – mówi prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski. – Nowa trasa będzie sprzyjać pozyskiwaniu kolejnych inwestorów oraz umocnieniu pozycji miasta jako ważnego centrum logistyczno-transportowego.

Bezkolizyjna trasa pozwoli też wielu mieszkańcom bydgoskiego obszaru metropolitarnego na komfortowy dojazd do Bydgoszczy, połączy miasto z siecią autostrad A1 (Śląsk-Trójmiasto) i A2 (Warszawa-Berlin).

– Z myślą o rozpoczęciu prac budowlanych na trasie S5 ogłosiliśmy przetarg na rozbudowę ul. Grunwaldzkiej, która będzie najważniejszą arterią łączącą nas z droga ekspresową – informuje Rafał Bruski.

Wykonawcy zamierzają rozpocząć prace budowlane w przyszłym roku. Zgodnie z umowami podpisanymi jesienią 2015 powinny się one zakończyć na całym przebiegu trasy S5 w regionie w 2019 roku.

W ramach trasy S5 w województwie powstanie m.in. 129 kilometrów dwujezdniowej drogi ekspresowej (każda po dwa pasy ruchu), 21 węzłów drogowych (w tym przebudowa istniejących), obiekty inżynierskie (wiadukty i mosty, m.in. nowy most przez Brdę w Tryszczynie). Nastąpi też przebudowa istniejącej sieci dróg publicznych oraz budowa chodników, ścieżek rowerowych i zatok autobusowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Bydgoszcz wreszcie się rozwija

Aras, 2016-08-09 13:22:09 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE