Łącznik aglomeracyjny A4-S8

Powstaje pierwszy odcinek tzw. łącznika aglomeracyjnego łączącego autostradę A4 z drogą S8 na Warszawę. Cała trasa wyniesie 38 km.
Łącznik aglomeracyjny A4-S8

Aktualnie budowany odcinek ma ponad 5,6 km i jest to najtrudniejszy inżynieryjnie i technicznie fragment inwestycji.

Łącznik aglomeracyjny A4-S8, zwany też Wschodnią Obwodnicą Wrocławia lub trasą BŁD (Bielany – Łany – Długołęka), to projekt samorządu woj. dolnośląskiego. Ma on kluczowe znaczenie dla rozwoju aglomeracji wrocławskiej. Zapewni kierowcom dogodne połączenie autostrady A4 z drogą wylotową na Warszawę i trasą S8 oraz Autostradową Obwodnicą Wrocławia.

Dzięki nowej trasie kierowcy będą mogli szybko i wygodnie ominąć Wrocław od strony wschodniej. Dziś jest to niemożliwe, co skazuje ich na nerwowe przedzieranie się przez korki. Po wrocławskich ulicach pojedzie też znacznie mniej TIR-ów, bo budowana trasa wspólnie z AOW stworzy pierścień drogowy wokół miasta i przejmie dużą część ruchu tranzytowego.

Długość całej trasy, która połączy autostradę A4 z drogą ekspresową S8 na Warszawę, wyniesie 38 km. Inwestycja warta jest prawie 800 mln zł.

Kamień węgielny pod łącznik wmurowano w listopadzie 2009 r. W ramach łącznika powstanie m.in. wielopoziomowe rondo w Siechnicach. W maju i czerwcu prace zostały wstrzymane na ponad miesiąc z powodu powodzi. Pod wodą znalazło się wtedy ponad 90 proc. placu budowy. Nie odbiło się to niekorzystnie na postępach prac. Realizacja inwestycji przebiega pełną parą.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE