Liczne remonty i inwestycje w Warszawie

Modernizacja trasy tramwajowej z pl. Wileńskiego do pętli Żerań Wschodni, budowa ul. Nowolazurowej i fragmentu Trasy Świętokrzyskiej oraz modernizacja oświetlenia ulic to niektóre z planowanych w stolicy na 2015 r. remontów i inwestycji drogowych.
Liczne remonty i inwestycje w Warszawie
fot. pixabay.com

Plany miasta w zakresie inwestycji w infrastrukturę drogową przedstawili w poniedziałek przedstawiciele m.in. Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym, Zarządu Dróg Miejskich, Zarządu Transportu Miejskiego, Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych i Tramwajów Warszawskich.

Do bazy danych Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym zgłoszono 899 remontów i inwestycji. To zarówno roboty, które rozpoczęły się w ubiegłych latach i będę kontynuowane w 2015 r., jak i takie, które dopiero się rozpoczną. Jednak ta liczba może ulec zmianie.

"To są zadania, które są zgłaszane przez poszczególne spółki i jednostki (miejskie) do realizacji. Nie wszystkie są realizowane, ponieważ są np. jakieś problemy na etapie przygotowania dokumentacji i uzyskania decyzji. Natomiast w swoich analizach musimy brać je pod uwagę" - powiedział PAP dyrektor Biura Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym Jerzy Stępniak.

187 inwestycji będzie wymagało ścisłej koordynacji ze strony Biura, które ma zadbać, aby nie było kolizji z realizacją innych inwestycji. Zostały one zgrupowane w 24 tzw. rejony inwestycyjne. Wśród nich jest np. rejon związany z budową tunelu drogowego pod linią kolejową w Wawrze czy przebudowa ul. Wołoskiej.

Tramwaje Warszawskie mają w tym roku przeprowadzić modernizację trasy z pl. Wileńskiego do pętli Żerań Wschodni (od 1 sierpnia do 4 października). Pracę obejmą m.in. przebudowę odcinków torowiska, przystanków i przejazdów drogowych. Dokończona ma być też przebudowa al. Solidarności przy ul. Jagiellońskiej (od 29 czerwca do 30 sierpnia) - będą tam nowe tory, przedłużony trambus pas oraz wspólne przystanki tramwajowo-autobusowe. Wśród innych zaplanowanych prac są m.in. modernizacja torowiska wraz z przebudową peronów na ul. Wołoskiej (29 czerwca - 30 sierpnia), przebudowa węzła rozjazdowego na skrzyżowaniu al. Jerozolimskich i pl. Starynkiewicz (4-19 lipca), modernizacja torowiska tramwajowego na skrzyżowaniu ul. Połczyńskiej i Powstańców Śląskich (31 sierpnia - 2 października) oraz modernizacja trasy tramwajowej na al. Jana Pawła II, na odcinku od ul. Elektoralnej do ronda ONZ (28 września do 15 listopada).

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych zajmie się m.in. budową ul. Nowolazurowej (od ul. ks. Chrościckiego do ul. Połczyńskiej). Budowany odcinek ma długość ok. 950 m. Prace mają potrwać do listopada 2015 r. Ich łączny koszt to prawie 79 mln zł. ZMID buduje także połącznie ul. Zwoleńskiej i Żegańskiej pod torami kolejowymi. Wybudowany zostanie 80-metrowy tunel, zastępujący istniejący przejazd przez tory kolejowe, a także dwa podziemne przejścia dla pieszych. Prace już trwają, a cała inwestycja ma się zakończyć w listopadzie 2016 r., a jej łączny koszt to 87 mln zł. Wśród innych inwestycji są m.in. przebudowa ul. Chełmżyńskiej i Strażackiej, budowa Trasy Świętokrzyskiej (od ul. Tysiąclecia do ul. Zabranieckiej), przebudowa ul. Marsa i Żołnierskiej.

ZDM, jak co roku, przygotował wykaz ulic zakwalifikowanych do wymiany nawierzchni. W tym roku na ten cel Zarząd przeznaczył 31 mln zł. Ostateczna lista remontowanych ulic ma być gotowa wiosną, po przeglądzie stanu dróg po zimie. Wśród propozycji są: al. Jana Pawła II (od ronda ONZ do al. Jerozolimskich) oraz ul. Towarowa i Okopowa. 20 mln zł ma być przeznaczone na oświetlenie. Nowe lampy oświetlą jezdnie i chodniki wzdłuż ul. Korkowej, Klembowskiej i Rosoła. Remontowane będzie oświetlenie m.in. na ul. Miodowej, Mehoffera, Karowej, Marymonckiej, Królewskiej i Żelaznej.

Stępniak pytany był przez dziennikarzy, czy pożar i konieczność odbudowany mostu Łazienkowskiego wpłynie na realizację zaplanowanych remontów i inwestycji.

"Na pewno wpłynie, jeżeli chodzi o to, w jaki sposób, to jesteśmy w tej chwili na etapie analiz. Określamy ciągi komunikacyjne, na które przeniósł się ruch w związku z koniecznością wyłączenia Mostu Łazienkowskiego. Patrzymy, gdzie ten ruch się przeniósł i gdzie nie będzie można w związku z tym prowadzić żadnych działań powodujących utrudnienia w ruchu. Na pewno takim ciągiem jest ul. Waryńskiego, Grochowska czy Trasa Siekierkowska" - powiedział Stępniak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.