Linia kolejowa Olsztyn-Działdowo będzie modernizowana za ponad 260 mln zł

Ponad 260 mln zł kosztować będzie modernizacja linii kolejowej Olsztyn-Działdowo. Dzięki przebudowie mostów i wiaduktów oraz wymianie urządzeń sterowania ruchem ma się skrócić czas przejazdu na tej trasie.
Linia kolejowa Olsztyn-Działdowo będzie modernizowana za ponad 260 mln zł
Przebudowa dotyczy 83-kilometrowego odcinka linii Działdowo-Olsztyn i ma potrwać 21 miesięcy. (zdj. ilustracyjne/PTWP)

• Według wiceministra infrastruktury i budownictwa Jerzego Szmita modernizacja linii kolejowej przyczyni się do zwiększenia dostępności regionu.

• Polskie Linie Kolejowe na nowych przystankach w Olsztynie zainstalują wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie.

• Przebudowa linii Olsztyn-Działdowo jest dofinansowana z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia w wysokości 85 proc.

Umowę na przebudowę trasy Działdowo-Olsztyn podpisali w Olsztynie w poniedziałek przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe i wykonawcy - firmy Torpol S.A.

Wiceminister infrastruktury i budownictwa Andrzej Bittel obecny przy podpisaniu umowy podkreślił, że realizowany obecnie Krajowy Program Kolejowy jest wart 66 mld zł.

"Jest realizowany także na Warmii i Mazurach, czego dowodem jest podpisana dziś umowa. Jego celem jest doprowadzenie polskich kolei do warunków, w których będą one spełniały oczekiwania mieszkańców, przewoźników osobowych i towarowych. Chodzi o poprawę bezpieczeństwa i komfortu, zwiększenie przepustowości, nośności torów i wydłużenia pociągów towarowych" - poinformował. Dodał, że polska kolej ma stać się konkurencyjna wobec transportu drogowego.

Czytaj tez: Czy koleje stracą kolejne miliardy złotych?

Według wiceministra infrastruktury i budownictwa Jerzego Szmita, który był przy podpisaniu umowy, modernizacja linii kolejowej przyczyni się do zwiększenia dostępności regionu.

"Chcemy, by to, co przez lata było przekleństwem dla Warmii, Mazur i Powiśla, czyli wykluczenie komunikacyjne, przestało być obecnie aktualne. Dzięki inwestycji region będzie dobrze skomunikowany z Polską i Europą. W rezultacie będziemy mogli wykorzystać walory przyrodnicze, ale i potencjał gospodarczy regionu. Przyczynia się do tego specjalna strefa ekonomiczna, spadek bezrobocia oraz planowane i realizowane inwestycje drogowe i kolejowe" - zaznaczył Szmit.

Przebudowa dotyczy 83-kilometrowego odcinka linii Działdowo-Olsztyn i ma potrwać 21 miesięcy. PKP PLK przebudują łącznie 13 peronów - m.in. na stacjach i przystankach: Waplewo, Nidzica, Olsztynek i Gągławki. Poza czterema zmodernizowanymi stacjami, w Olsztynie przybędą dwa nowe przystanki kolejowe: Olsztyn- Dajtki i Olsztyn Śródmieście.

Polskie Linie Kolejowe na nowych przystankach w Olsztynie zainstalują wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie. Przewidziano pochylnie, które umożliwią poruszanie się osobom niepełnosprawnym; na przystankach znajdą się też stojaki rowerowe.

Czytaj też: PKP PLK zawarły już umowy na 13 mld zł

Projekt przebudowy przewiduje także na linii Działdowo-Olsztyn modernizację torów, przejazdów kolejowo-drogowych, wymianę urządzeń sterowania ruchem oraz przebudowę mostów i wiaduktów kolejowych. W efekcie - jak zapewniają przedstawiciele PKP PLK - pociągi będą mogły kursować między Działdowem i Olsztynem z prędkością 120 km/ h, co skróci podróż o ok. 16 minut.

Przebudowa linii Olsztyn-Działdowo jest dofinansowana z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia w wysokości 85 proc.

W poniedziałek w Olsztynie podpisano także umowę w sprawie budowy wiaduktu w centrum Ostródy. Obecnie w Ostródzie linia kolejowa przebiega przez centrum miasta i w czasie, gdy przejeżdżają pociągi, wstrzymywany jest ruch samochodów, nawet trzy razy w ciągu godziny. Wiadukt za 25 mln zł ma powstać do grudnia 2018 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE