Łódź Fabryczna: Dworzec za 1,7 mld prawie gotowy

• Pierwsze rozkładowe pociągi odjadą z nowego dworca Łódź Fabryczna w grudniu br.
• Wówczas zgodnie z zapowiedziami PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. podróżni wsiądą do pociągów z 4 nowych peronów.
• Już w sierpniu PLK rozpoczęły na podziemnej stacji pierwsze testy urządzeń kolejowych. Od 1 września zaczną się odbiory techniczne.
Łódź Fabryczna: Dworzec za 1,7 mld prawie gotowy
Pierwsze rozkładowe pociągi odjadą z nowego dworca Łódź Fabryczna w grudniu (fot.pkpsa.pl)

 Na stacji Łódź Fabryczna w sierpniu zostały zakończone wszystkie zasadnicze roboty budowlane oraz prace w zakresie kolejowym. Zakończono budowę 4 peronów. W tunelu oraz obok peronów położono 12 km torów.

Przygotowane jest 18 rozjazdów, które umożliwią dobrą obsługę wjazdów i wyjazdów pociągów. Zamontowane są także urządzenia sterowania ruchem kolejowym odpowiedzialne za bezpieczne prowadzenie ruchu. Nad torami na specjalnych konstrukcjach rozwieszona jest sieć trakcyjna.

Jeszcze w sierpniu PLK rozpoczęły pierwsze testy systemów kolejowych. Od 1 września rozpocznie się kolejna procedura testów i odbiorów. Działania obejmą zakres urządzeń sterowania ruchem kolejowym, drogi kolejowej, energetyki, urządzeń oraz instalacji elektrycznej, teletechnicznej i wodnej.

Hala główna (fot.pkpsa.pl)
Hala główna (fot.pkpsa.pl)

Testy urządzeń i systemów związanych z bezpieczeństwem obiektu, obejmą m.in. system wentylacji, który liczy ok. 41 tys. m2 kanałów i gwarantuje podróżnym bezpieczną i wygodną obsługę. W całym obiekcie zaprojektowano 5 wentylatorni, które w zależności od warunków pogodowych zapewnią odpowiednią temperaturę powietrza. Wentylacja i ruchome panele w dachu, będą sterowane za pomocą automatycznego systemu zarządzania budynkiem.

W odbiorach będą uczestniczyły specjalistyczne służby m.in. Państwowa Straż Pożarna. Sprawdzone będzie kilkadziesiąt urządzeń z zakresu obsługi pasażerów m.in. windy i schody ruchome. Testom zostanie poddany Dźwiękowy System Ostrzegawczy. System zapewnia koordynowanie informacji przekazywanych do osób znajdujących się w budynku dworca i na peronach - nadawanie niezależnych komunikatów także w sytuacjach nadzwyczajnych np. przy zagrożeniu pożarem.

Po zakończeniu wszystkich testów urządzeń, systemów oraz instalacji wykonawca zakończy montaż paneli ściennych i sufitowych wewnątrz obiektu oraz uporządkuje teren wokół dworca.


Trzypoziomowy obiekt jest przyjazny podróżnym, posiada także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Wygodne poruszanie się pomiędzy trzema poziomami zapewnią 24 schody ruchome oraz 14 wind – wszystkie opisane alfabetem Braille'a.
Obiekt oświetli 9 tysięcy lamp, w tym najnowocześniejsze energooszczędne oprawy typu LED.

Łódź Fabryczna to największy i najnowocześniejszy multimodalny dworzec w Polsce
Łódź Fabryczna to największy i najnowocześniejszy multimodalny dworzec w Polsce

Łódź Fabryczna to największy i najnowocześniejszy multimodalny dworzec w Polsce. Całkowita powierzchnia płyty w obszarze stacji i parkingu będzie miała ok. 65 tys. metrów kwadratowych, to 6 pełnowymiarowych boisk piłkarskich. Na pierwszym poziomie, 8 m pod ziemią, znajdzie się dworzec kolejowy z poczekalnią i kasami. Na podstawie informacji od przewoźników planujemy, że kasy biletowe wraz z zapleczem zajmą ponad 420 m².

Na drugim poziomie, 16,5 m pod ziemią, znajdzie się stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami.

Wartość kontraktu brutto to: 1,75 mld złotych.

Trzypoziomowy obiekt jest przyjazny podróżnym, posiada także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych
Trzypoziomowy obiekt jest przyjazny podróżnym, posiada także udogodnienia dla osób niepełnosprawnych

 

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Za drogo o 1 mld

Ada, 2016-09-14 21:05:26 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE