Łódź: Tunel połączy dworce kolejowe. Wybrano wykonawcę

Rozstrzygnięty został przetarg na budowę tunelu, łączącego nowy dworzec kolejowy Łódź Fabryczna z Łodzią Kaliską i Łodzią Żabieńcem.
Łódź: Tunel połączy dworce kolejowe. Wybrano wykonawcę
Dworzec kolejowy Łódź Fabryczna (fot. PKP PLK)

• Oferta konsorcjum Energopolu-Szczecin została wybrana przez PKP PLK jako najkorzystniejsza w przetargu na budowę tunelu.

• Jej wartość to blisko 1,3 mld zł netto.

• Tunel średnicowy ma być przedłużeniem linii kolejowej z Łodzi Fabrycznej na zachód.

Kryteria wyboru wykonawcy stanowiły: cena (60 proc.), termin realizacji (25 proc.) oraz okres gwarancji (15 proc.). Wszyscy oferenci zadeklarowali 48-miesięczny okres realizacji oraz 72-miesięczną gwarancję.

Konsorcjum Energopolu-Szczecin oraz PBDiM Mińsk Mazowiecki wyceniło prace na 1,293 mld zł netto wobec budżetu zamawiającego w wysokości 1,763 mld zł netto.

Tunel średnicowy to przedłużenie linii kolejowej z Łodzi Fabrycznej na zachód. Pod miastem tunel rozdzieli się na dwa kierunki: na północ doprowadzi do stacji Łódź Żabieniec, a na południe do stacji Łódź Kaliska.

Czytaj też: Karta płatnicza zamiast biletu. Łódź testuje nowatorski system

Jak podkreślały wcześniej PKP PLK, wybudowanie tunelu umożliwi w Łodzi ruch dalekobieżny północ - południe i wschód - zachód.

Wpłynie także na poprawę dostępu mieszkańców aglomeracji łódzkiej do transportu kolejowego oraz poprawi konkurencyjność kolei względem innych środków transportu.

Inwestycja zakłada budowę dwóch nowych przystanków w tunelu: u zbiegu ulic Zielonej, Zachodniej i Kościuszki (przystanek Centrum) oraz u zbiegu ulic Ogrodowej, Karskiego i Drewnowskiej (przystanek Ogrodowa).

Cały artykuł czytaj tutaj.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE