PARTNER PORTALU
  • BGK

Łódzka stacja coraz bliżej

  • PAP    26 maja 2014 - 16:02
Łódzka stacja coraz bliżej

Na przełomie lipca i sierpnia ruszą prace przy budowie nadziemnej konstrukcji dworca kolejowego Łódź Fabryczna. Rozpoczęły się już przygotowania do najtrudniejszej części budowy, tunelu pod wiaduktem na ul. Kopcińskiego. Inwestycja ma być gotowa do września 2015 r.




Jak powiedział w poniedziałek dziennikarzom dyrektor kontraktu Marcin Zaręba, dobiegają końca prace związane z wykopem w części stacyjnej dworca. "Rozpoczął się montaż prefabrykatów w części garażowej i wykonywanie stropów w poziomie +zero+" - wyjaśnił.

Na przełomie lipca i sierpnia rozpocznie się montaż konstrukcji stalowej naziemnej części dworca. "Jesienią będzie już widać kształt części nadziemnej" - dodał. Późną jesienią mają się rozpocząć prace związane z wykonaniem instalacji dworcowych i wykończeniem obiektu.

Zaręba zapewnił, że prace ziemne przy budowie tunelu, którym pociągi dojeżdżać będą do stacji, praktycznie zostały wykonane w części do ul. Kopcińskiego. Rozpoczęły się także prace przygotowawcze do budowy tunelu pod wiaduktem na ulicy Kopcińskiego. Według wykonawców będą one skomplikowane i w sumie potrwają rok. To jeden z najtrudniejszych elementów całej inwestycji.

Obecnie na budowie pracuje ponad 500 osób. "Wykonujemy prace zgodnie z planem, mamy większość pozwoleń na budowę, wszystko przebiega prawidłowo" - zapewnił dyrektor kontraktu.

Jesienią mają ruszyć także pierwsze roboty związane z budową pobliskiej ulicy Nowoskładowej, którą kursować będzie komunikacja miejska. Po wykonaniu prac ziemnych rozpoczną się także główne roboty przy budowie ulicy Nowotargowej.

W związku z natrafieniem podczas budowy tunelu na podziemną "soczewkę wodną", budowa dworca ostatecznie ma się wydłużyć o siedem miesięcy i zakończyć nie w lutym, a we wrześniu 2015 roku.

Nowy trzypoziomowy dworzec Łódź Fabryczna ma być kluczowym elementem Nowego Centrum Łodzi i główną częścią tzw. węzła multimodalnego, który ma połączyć kolej aglomeracyjną i konwencjonalną, autobusową komunikację dalekobieżną, komunikację miejską oraz prywatny transport samochodowy.

Na pierwszym poziomie, osiem metrów pod ziemią, znajdzie się dworzec kolejowy z poczekalnią, kasami, obiektami komercyjnymi, a także pomieszczeniami dla dyrekcji stacji i pracowników technicznych. Tutaj mieścić się także będzie wielostanowiskowy przystanek autobusowy dla autobusów dalekobieżnych i trzykondygnacyjny podziemny parking dla samochodów i rowerów. Na drugim poziomie - 16,5 metra pod ziemią - znajdzie się stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami. Natomiast na poziomie "zero" będą główne wejścia do budynku dworca.

Stacja kolejowa została zaprojektowana w taki sposób, aby umożliwić połączenie kolejowe przez planowany przyszły tunel pod centrum miasta i obsługę pociągów praktycznie we wszystkich kierunkach. Wykonawcą inwestycji na zlecenie PKP PLK, PKP SA i miasta jest konsorcjum Torpol-Astaldi-PBDiM-Intercor, a jej koszt ma wynieść 1,75 mld zł brutto.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.