Łódzkie dostało pierwsze Flirty. Będzie ich 20

Na dworzec Łódź Kaliska wjechały pierwsze pociągi, które będą obsługiwać Łódzką Kolej Aglomeracyjną. Sześć Flirtów wyprodukowanych przez firmę Stadler Polska przywitali m.in. marszałek województwa oraz samorządowcy z miast, do których będzie dojeżdżać ŁKA.
Łódzkie dostało pierwsze Flirty. Będzie ich 20

W ramach projektu „Budowa systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej", zamówionych zostało 20 dwuczłonowych pojazdów typu Flirt3. Pociągi prezentują najnowocześniejszą technologię kolejową na świecie.

Wnętrza Flirtów są klimatyzowane, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Znajdują się w nich biletomaty, monitory LCD, gniazdka elektryczne oraz kamery monitorujące. Pociągi zostały też wyposażone w przestronne toalety z przewijakami niemowlęcymi, uchwyty na wózki oraz stojaki na rowery.

Marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień, zanim obejrzał wnętrza, razem z wiceprezesem wykonawczym firmy Stadler na Europę Środkową Christianem Spichigerem, złożyli pamiątkowe wpisy na boku pociągu. Po nich zrobili to inni pasażerowie.

- Pociągi są szybkie, ciche, wyposażone w wiele udogodnień dla pasażerów. Jestem przekonany, że pasażerowie to docenią, a mieszkańcy będą się chętnie przesiadać do tego środka komunikacji - mówił po przejechaniu pierwszych kilkuset metrów marszałek Witold Stępień.

Pojazdy wyprodukowane dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej mieszczą 254 pasażerów i są wyposażone w 120 miejsc siedzących. Długość jednego pojazdu to 45,7 metra. Dzięki nowoczesnej konstrukcji ze stopów aluminium znacznie ograniczona została ich waga, co przekłada się na mniejsze zużycie energii oraz niższe koszty eksploatacji.

Umowa zawarta pomiędzy Łódzką Kolej Aglomeracyjną a firmą Stadler Polska obejmuje nie tylko dostawę 20 pojazdów Flirt3, ale również świadczenie przez producenta usług serwisowania zamówionego taboru przez 15 lat od momentu jego dostarczenia. Łączna wartość kontraktu to ponad 510 milionów złotych brutto (382,6 miliona złotych za dostawę 20 pojazdów oraz 128,1 miliona złotych za ich utrzymanie techniczne).

Przekazane pojazdy będą przez najbliższe tygodnie testowane na trasach obsługiwanych przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną. 15 czerwca rozpoczną regularną pracę na linii Łódź Kaliska-Sieradz. W dalszych miesiącach, wraz z realizacją następnych etapów dostaw taboru, będą uruchamiane kolejne połączenia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE