Lotniska rozwijają się dzięki Unii

  • Przegląd prasy/Rzeczpospolita
  • 09-09-2011
  • drukuj
Porty lotnicze do tego roku nie realizowały inwestycji, której wartość przekraczałaby 100 mln zł. Ale ich projekty na lata 2007-2013 są liczone w setkach mln zł.
Lotniska rozwijają się dzięki Unii

Pierwsze wsparcie unijne na modernizację i rozbudowę lotnisk pojawiło się wraz z uchwaleniem budżetu UE na lata 2007– 2013. Osiem lotnisk otrzymało z Brukseli ok. 400 mln euro – pisze „Rzeczpospolita”.

W sumie porty lotnicze znajdujące się w Transeuropejskiej Sieci Transportowej wydadzą do 2015 r. na rozwój prawie 5 mld zł. Samorządy na rozbudowę istniejących portów i budowę nowych zarezerwowały kolejnych ok. 300 mln euro.

Największą jak dotąd inwestycją zrealizowaną przez lotniska jest budowa i wyposażenie nowego terminalu pasażerskiego na Okęciu. Całość kosztowała 580 mln zł. Integracja obu terminali i modernizacja starego budynku będzie kosztować kolejne 250 mln zł. Prace mają się rozpocząć po Euro 2012 i potrwać do 2015 roku.

Po warszawskim lotnisku inwestycje o największej łącznej wartości, bo ok. 988 mln zł, realizuje port lotniczy w Krakowie. Łączna wartość inwestycji w latach 2000-2015 to 1,53 mld zł.

Czytaj też: Krakowskie lotnisko zmienia oblicze

Katowickie lotnisko prowadzi inwestycje o wartości ponad 500 mln zł. Port lotniczy w Gdańsku realizuje program inwestycyjny wart 396 mln zł, z tego unia wykłada 183 mln zł. Za ok. 400 mln zł realizowanych jest 13 inwestycji, w tym największą jest budowa za 230 mln zł nowego terminalu pasażerskiego.

Inwestycje w Rzeszowie są warte ok. 400 mln zł. Najskromniejszy jest plan inwestycyjny zachodniopomorskiego lotniska w Szczecinie-Goleniowie. Prace realizowane przy wsparciu unijnych dotacji dostępnych na lata 2007-2013 warte są 143 mln zł, z tego 56 mln zł dołoży Bruksela.

Samorządy zarezerwowały na rozwój swoich lotnisk ok. 300 mln euro. Z tej puli korzysta m.in. lotnisko w Bydgoszczy czy w Łodzi – podaje „Rzeczpospolita”.

Czytaj też: Lotnisko w Bydgoszczy się zmodernizuje

Porty lotnicze do tego roku nie realizowały inwestycji, której wartość przekraczałaby 100 mln zł. Ale ich projekty na lata 2007-2013 są liczone w setkach mln zł.

Pierwsze wsparcie unijne na modernizację i rozbudowę lotnisk pojawiło się wraz z uchwaleniem budżetu UE na lata 2007– 2013. Osiem lotnisk otrzymało z Brukseli ok. 400 mln euro – pisze „Rzeczpospolita”.

W sumie porty lotnicze znajdujące się w Transeuropejskiej Sieci Transportowej wydadzą do 2015 r. na rozwój prawie 5 mld zł. Samorządy na rozbudowę istniejących portów i budowę nowych zarezerwowały kolejnych ok. 300 mln euro.

Największą jak dotąd inwestycją zrealizowaną przez lotniska jest budowa i wyposażenie nowego terminalu pasażerskiego na Okęciu. Całość kosztowała 580 mln zł. Integracja obu terminali i modernizacja starego budynku będzie kosztować kolejne 250 mln zł. Prace mają się rozpocząć po Euro 2012 i potrwać do 2015 roku.

Po warszawskim lotnisku inwestycje o największej łącznej wartości, bo ok. 988 mln zł, realizuje port lotniczy w Krakowie. Łączna wartość inwestycji w latach 2000-2015 to 1,53 mld zł.

Katowickie lotnisko prowadzi inwestycje o wartości ponad 500 mln zł. Port lotniczy w Gdańsku realizuje program inwestycyjny wart 396 mln zł, z tego unia wykłada 183 mln zł. Za ok. 400 mln zł realizowanych jest 13 inwestycji, w tym największą jest budowa za 230 mln zł nowego terminalu pasażerskiego.

Inwestycje w Rzeszowie są warte ok. 400 mln zł. Najskromniejszy jest plan inwestycyjny zachodniopomorskiego lotniska w Szczecinie-Goleniowie. Prace realizowane przy wsparciu unijnych dotacji dostępnych na lata 2007-2013 warte są 143 mln zł, z tego 56 mln zł dołoży Bruksela.

Samorządy zarezerwowały na rozwój swoich lotnisk ok. 300 mln euro. Z tej puli korzysta m.in. lotnisko w Bydgoszczy czy w Łodzi – podaje „Rzeczpospolita”.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE