Lubuskie. Mota-Engil Central Europe wybuduje most na Odrze w Milsku

Polska firma Mota-Engil Central Europe wygrała przetarg na budowę mostu przez Odrę w Milsku, wraz z budową nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 282. Spółka zadeklarowała wykonanie zadania za 73 mln zł.
Lubuskie. Mota-Engil Central Europe wybuduje most na Odrze w Milsku

To jedna z największych samorządowych inwestycji drogowych w historii woj. lubuskiego. Umowa ma zostać podpisana 1 września br.

"Chcemy połączyć region. Jest to jeden z naszych najważniejszych priorytetów od wielu lat realizowany z dużą skutecznością. Sam fakt, że podpisujemy umowę z dobrym, solidnym wykonawcą i mamy na to zapewnione pieniądze, to świetna informacja dla mieszkańców regionu. Profity z tej inwestycji będą płynęły nie tylko do kierowców, ale też do gmin i włodarzy. To przyciągnie inwestorów, którzy zwracają uwagę na dostępność transportową" - mówiła na poniedziałkowej konferencji prasowej marszałek woj. lubuskiego Elżbieta Polak.

Do przetargu stanęło łącznie 10 firm. Ich oferty opiewały na kwoty od ok. 103 mln zł do 73 mln zł. Oferta Mota-Engil Central Europe była najtańsza. Wartość projektu w ogłoszonym w kwietniu br. przetargu nieograniczonym oszacowano maksymalnie na 107 mln zł. Teraz wiadomo, że koszty inwestycji będą niższe o prawie 34 mln zł niż zakładał ten szacunek.

"Oszczędności chcemy wykorzystać na budowę obwodnicy Droszkowa" - powiedziała marszałek.

Celem inwestycji związanej z budowa mostu w Milsku i przebudową drogi 282 jest poprawa układu komunikacyjnego w centralnej części regionu, gdyż funkcjonująca w Milsku przeprawa promowa powoduje olbrzymie utrudnienia. Na tym odcinku brakuje mostów drogowych przez Odrę. Dwa najbliższe - w Nowej Soli i Cigacicach - dzieli w linii prostej 27 km.

"To największa inwestycja na Odrze po wojnie. Dzięki niej skrócimy dojazd ze Sławy i Wschowy do dróg nr 12 i 32 o ok. 40 do 50 min. Przeprawa promowa dała nam się we znaki. Teraz połączymy region" - zaznaczyła Polak.

Inwestycja będzie realizowana w formule zaprojektuj i wybuduj. Oznacza to, że wykonawca jest zobowiązany do opracowania dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych zezwoleń, w tym zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, a następnie wykonania robót.

Zgodnie z harmonogramem Zarządu Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze, który z ramienia samorządu województwa jest inwestorem, po podpisaniu umowy wykonawca będzie miał 42 miesiące na realizację wszystkich prac, zarówno projektowych, jak i budowlanych. Nowy most w Milsku ma zostać oddany do użytku w marcu 2021 r.

W ramach zadania powstanie ok. 9 km nowej drogi wojewódzkiej o szerokość jezdni 7 m, każdy pas ruchu po 3,5 m. Pięcioprzęsłowy most przez Odrę będzie miał długość ok. 380 m. Wzdłuż drogi będzie wybudowana ścieżka pieszo-rowerowa.

Inwestycja zostanie sfinansowana z funduszy europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020 i budżetu państwa. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE