PARTNER PORTALU
  • BGK

Lubuskie: Podróż z Rzepina do Kostrzyna nad Odrą będzie o połowę krótsza

  • PAP/MN    29 listopada 2017 - 14:48
Lubuskie: Podróż z Rzepina do Kostrzyna nad Odrą będzie o połowę krótsza

Z szacunków PKP PLK wynika, że po modernizacji czas podróży na tym odcinku skróci się z ok. 50 do 25 minut. (fot. pixabay)

Nawet o połowę skróci się podróż pociągiem z Rzepina do Kostrzyna nad Odrą dzięki modernizacji odcinka linii kolejowej nr 273, tzw. „Nadodrzanki”, między Drzeńskiem a Kostrzynem nad Odrą. PKP PLK podpisały umowę na realizację wartej ponad 160 mln zł netto inwestycji.




• Prace obejmują wymianę około 38 km torów.

• Ponadto, modernizacja obejmie pięć stacji i przystanków kolejowych.

• Trwają też prace przy innych inwestycjach na lubuskim odcinku "Nadodrzanki".

Do podpisania umowy doszło w Lubuskim Urzędzie Wojewódzkim w Gorzowie Wlkp. w obecności wiceministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Bittela i wojewody lubuskiego Władysława Dajczaka. Wykonawcą zadania będzie konsorcjum Schweerbau GmbH & CO. KG i SBM Sp. z o.o.

"Jest ona jedną z wielu inwestycji, które toczą się w Polsce w ramach realizacji Krajowego Programu Kolejowego. Trzeba powiedzieć, że Krajowy Program Kolejowy to jest 67 mld zł do roku 2023. W tym roku zakontraktowanych przedsięwzięć mamy ponad 16 mld zł, ta umowa też w tą sumę wchodzi" - powiedział wiceminister.

Dodał, że rok 2017 będzie rekordowy, jeśli chodzi o liczbę pasażerów i jest bardzo dobry dla przewoźników towarowych - PKP Cargo.

"Można powiedzieć, że w pewnym sensie powoli, powoli dostrzegamy pozytywne zmiany na kolei. Ten trend trzeba potrzymać i podtrzymaniem tego trendu jest również ta dzisiejsza umowa" - mówił.

"Dzięki dziś podpisanej umowie na trasie z Rzepina przez Drzeńsko do Kostrzyna pociągi pasażerskie przyspieszą i czas podróży będzie nawet o połowę krótszy. Pasażerom zapewnimy wygodniejszy dostęp do pociągów. Inwestycja poprawi także obsługę składów towarowych na Nadodrzance, a dzięki nowym urządzeniom zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym" - powiedział członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych Arnold Bresch.

Czytaj też: Via Carpatia w Polsce może kosztować 30 mld zł

Z szacunków PKP PLK wynika, że po modernizacji czas podróży na tym odcinku skróci się z ok. 50 do 25 minut.

Prace obejmują wymianę około 38 km torów. Przebudowana zostanie sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wymiana rozjazdów i wyposażenie nowych w urządzenia elektrycznego ogrzewania zapewni sprawny przejazd pociągów m.in. w zimie.

W efekcie prac, na dziewięciu przejazdach kolejowo-drogowych zwiększy się poziom bezpieczeństwa pasażerów, pociągów i kierowców. Poprawę warunków, szczególnie dla ruchu towarowego, przyniosą prace na 27 obiektach inżynieryjnych, w tym dwóch wiaduktach i moście. Dostosowanie ich do większych obciążeń zapewni sprawny przewóz cięższych ładunków.

Ponadto, modernizacja obejmie pięć stacji i przystanków kolejowych; perony będą wyższe, lepiej oświetlone i czytelnie oznakowane. Pojawią się nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne. Obiekty będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

"To ważna inwestycja dla województwa lubuskiego. Zyskają mieszkańcy regionu - szybciej i wygodniej pojadą oni pociągiem w kierunku Zielonej Góry czy Szczecina. Poprawa warunków dla przewozów towarów przyczyni się do dalszego rozwoju gospodarczego województwa" - powiedział Dajczak.

Prace na odcinku Drzeńsko - Kostrzyn realizowane będą w ramach zadania "Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów - Zielona Góra - Rzepin - Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822". Inwestycja finansowana jest ze środków krajowych. Zakończenie modernizacji tego odcinka jest planowane na koniec 2018 r.







KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.