Małopolski odcinek A4 gotowy w 2012

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała w środę umowę na kontynuację budowy odcinka autostrady A4 pomiędzy Brzeskiem i Wierzchosławicami (woj. małopolskie). Odcinek ma zostać oddany do użytku w grudniu 2012 roku.
Małopolski odcinek A4 gotowy w 2012
Jak poinformowała rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA Iwona Mikrut, w przetargu jako najkorzystniejszą wybrano ofertę złożoną przez konsorcjum: Heilit + Woerner Budowlana, Strabag, Poldim, Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB - Podbeskidzie. Wartość kontraktu wynosi prawie 650 mln zł.

21-kilometrowy odcinek A4 Brzesko-Wierzchosławice to fragment budowanej autostrady A4, z którego wycofali się wykonawcy. Konsorcjum polsko-macedońskich firm NDI i SB Granit - odstąpiło w lutym od umowy, argumentując, że GDDKiA nie płaciła za wykonane prace. GDDKiA twierdziła natomiast, że uregulowała wszystkie należności wobec konsorcjum, a winę za rozwiązanie umowy ponosi wykonawca, który miał wielomiesięczne opóźnienia w realizacji kontraktu. W kwietniu GDDKiA poinformowała, że wykonawca porzucił plac budowy.

Wykonawcami pozostałych dwóch odcinków pomiędzy Szarowem i Tarnowem są: polsko-słowacko-czeskie konsorcjum firm Polimex-Mostostal, Doprastav i Metrostav oraz hiszpański Dragados.

Budowę blisko 57-kilometrowego odcinka autostrady A4 między Szarowem a Tarnowem (zabierz głos/oceń prezydenta) dofinansowuje w znacznej części unijny Fundusz Spójności.

Autostrada projektowana jest jako dwujezdniowa droga klasy A. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu o szerokości 3,75 m każdy, pas awaryjny (3 m) oraz pobocze gruntowe (1,25 m). Ponadto przewidziano rezerwę terenu dla dodatkowego trzeciego pasa ruchu po zewnętrznej stronie każdej jezdni. Na trasie autostrady powstaną cztery węzły autostradowe: Bochnia, Brzesko, Wierzchosławice, Krzyż. Zbudowanych zostanie sześć Miejsc Obsługi Podróżnych.

Autostrada z Krakowa (zabierz głos/oceń prezydenta) do Tarnowa będzie częścią biegnącej z Europy Zachodniej na Ukrainę autostrady A4, leżącej w III Transeuropejskim Korytarzu Transportowym; przecina on Polskę od zachodniej granicy w Zgorzelcu do wschodniej granicy w Korczowej. Łączna długość trasy wyniesie ok. 670 km.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.