PARTNER PORTALU
  • BGK

Maria Wasiak: musimy inaczej myśleć o budżecie na infrastrukturę

  • pap/pt    1 września 2015 - 13:53
Maria Wasiak: musimy inaczej myśleć o budżecie na infrastrukturę
Premier zapowiedziała, że wybudowanych ma być 3,9 tys. km autostrad i dróg szybkiego ruchu

Już myślimy o tym, by powoli zwiększać udział środków krajowych przeznaczonych na infrastrukturę – mówi szefowa MIR Maria Wasiak.




"To, że udało się dopisać 14 mld zł (do programu budowy dróg ) oznacza przełom w myśleniu Ministerstwa Finansów. (…) Myśli się o tym, by powoli zwiększać udział środków krajowych przeznaczonych na infrastrukturę. Oczywiście nie w tak spektakularny sposób, bo my ten skok zrobimy dzięki unijnym pieniądzom. Ale potem (po zakończeniu unijnej perspektywy) powstaną potrzeby na utrzymanie dróg, na dodatkowe inwestycje, na różnego rodzaju remonty" - zaznaczyła minister infrastruktury i rozwoju.

Szefowa MIR oceniła, że 14 mld zł jest dużą kwotą, "rozpisaną praktycznie na 10 lat". "Po prostu trzeba wymusić trochę inną strukturę budżetu, która zauważa infrastrukturę" - dodała.

Pieniądze z Krajowego Funduszu Drogowego

Pytana, skąd będą pochodzić dodatkowe środki, minister odparła: "Z Krajowego Funduszu Drogowego. Oczywiście to jest w perspektywie wielu lat, więc każdy budżet będzie musiał do tego podchodzić indywidualnie".

"Zaplanowanie w skali 10 lat wydatków na infrastrukturę jest też wymuszeniem innej struktury myślenia o wydatkach publicznych - nie doraźnej tylko strategicznej" - dodała.

Program Budowy Dróg Krajowych

Zaprezentowany w ubiegłym tygodniu w Opolu przez premier Ewę Kopacz program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-23 (z perspektywą do 2025 r.) jest szacowany na 107 mld zł - to o 14 mld zł więcej niż pierwotnie zakładano.

Premier zapowiedziała, że wybudowanych ma być 3,9 tys. km autostrad i dróg szybkiego ruchu. Powstanie 57 obwodnic, na utrzymanie dróg trafi 46,8 mld zł, na modernizację ok. 5 mld zł.

Głównym celem programu jest dokończenie sieci dróg w Polsce i takie skomunikowanie głównych miast, by czas przejazdu między nimi skrócił się o minimum 15 proc.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.