PARTNER PORTALU
  • BGK

Marszałek i Sejmik Wielkopolski w nowej siedzibie

  • PAP    29 czerwca 2015 - 17:34
Marszałek i Sejmik Wielkopolski w nowej siedzibie
Nowa siedziba Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu (fot.youtube)

Semik Województwa Wielkopolskiego obradował po raz pierwszy w nowej siedzibie. Nowopowstały gmach, wybudowany kosztem ok. 175 mln zł, jest także siedzibą Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu.




Nowy budynek ma 12 kondygnacji, a jego całkowita powierzchnia to ponad 33,6 tys. m kw. W gmachu, którego oficjalne otwarcie odbędzie się w środę (1 lipca), będzie pracowało ok. tysiąca osób.

"Samorząd województwa ma nareszcie swoją własną siedzibę i staje się w końcu widoczny w przestrzeni miasta" - podkreślił w poniedziałek marszałek województwa wielkopolskiego Marek Woźniak.

Dotychczas samorząd województwa obradował gościnnie w jednej z sal Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu.

Nowa siedziba Urzędu Marszałkowskiego- korzyści dla mieszkańców i urzędników

Marszałek zaznaczył, że nowa siedziba nie tylko usprawni pracę ok. tysiąca urzędników, ale także stanie się bardziej przyjazna dla mieszkańców regionu. "Od teraz Wielkopolanie będą mogli wszystkie sprawy załatwić w jednym miejscu. Do tej pory komunikacja między poszczególnymi komórkami czy dostęp dla klientów z zewnątrz były zdecydowanie trudniejsze. Myślę, że nowa siedziba spowoduje, że urząd będzie funkcjonował zdecydowanie sprawniej" - przekonywał Woźniak.

"Pracujemy również cały czas nad tym, aby sala sesyjna była w pełni komfortowa. Przygotowany jest m.in. system głosowania elektronicznego oraz system zabierania głosu przez radnych bez potrzeby wychodzenia do trybuny. Będą mogli przemawiać z miejsca i jednocześnie będą widoczni na ekranie" - dodał Woźniak.

Wicemarszałek województwa Wojciech Jankowiak podkreślił, że po "spartańskich warunkach", w jakich dotychczas urzędowali radni, zapewne trochę czasu zajmie im przyzwyczajenie się do komfortowych warunków".

"Budynek spełnia wszystkie oczekiwania i kryteria - tak właśnie był projektowany: żeby samorząd i jego poszczególne departamenty, a także sejmik, komisje i kluby miały godne warunki do pracy i do tego, żeby się spotkać, obradować i podejmować decyzje" - podkreślił Jankowiak.

Nowa sala sesyjna jest w stanie pomieścić ok. 300 osób. Jak zaznaczył przewodniczący klubu SLD-UP Sejmiku Woj. Wielkopolskiego Wiesław Szczepański, "w takiej sali 39 radnych zajmie cztery rzędy, parę kolejnych miejsc dyrektorzy i obserwatorzy, natomiast ok. 200 będzie zupełnie niewykorzystanych".

"Sala i cały budynek powinny służyć całemu Poznaniowi, środowisku gospodarczemu oraz społecznemu, bo sam obiekt na siebie nie zarobi. Po to został wybudowany, żeby również zarabiać w sensie pełnego wykorzystania, aby nie stał pusty i żeby tętnił życiem (...)" - powiedział Szczepański, choć przyznał, że "na pewno jednak są to zupełnie inne warunki niż w urzędzie wojewódzkim".

Jankowiak zapowiedział, że właśnie ze względu na rozmiary sali będzie mogła być ona wykorzystywana nie tylko przy okazji obrad sejmiku, ale także służyć mieszkańcom miasta i regionu.

"Zastanawiamy się nawet, czy któregoś z mniejszych pomieszczeń nie adaptować na np. sesje robocze, a ta sala może z powodzeniem służyć różnego rodzaju konferencjom, wydarzeniom, które organizuje samorząd lub których jest współgospodarzem. Może być również wykorzystywana i udostępniana nie tylko na posiedzenia sejmiku, ale również na wszystkie wydarzenia, które gromadzą większą liczbę uczestników" - zaznaczył Jankowiak.

Przewodniczący klubu PiS Zbigniew Hoffmann podkreślił, że zintegrowanie w jednym miejscu administracji jest bardzo dobrym posunięciem, "sprzyjającym profesjonalnej obsłudze petentów i pracy urzędników", ale - jak zaznaczył - ważniejsza od względów wizualnych jest funkcjonalność całego budynku.

"Sala sesyjna prezentuje się przyzwoicie w materii estetycznej, ale pytanie, czy będzie funkcjonalna. Już pojawiają się pierwsze sugestie, że nie wszystko jest chyba zorganizowane tak jak powinno i już są jakieś usterki. Mimo to dajemy czas władzom województwa, żeby się z nimi uporały" - powiedział Hoffmann.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (2)

  • mkl, 2016-03-15 21:26:09

    Szary człowiek nie będzie wiedział jak tam wejść. A jak wejdzie to i tak nikt rozmawiać z nim nie będzie chciał, bo oni będą zapracowani.
  • Projekt samorzad 1.8, 2015-06-29 21:48:00

    Ja jako obywatel nie chcę załatwiać żadnych urzędowych sprawa w urzędzie marszałkowskim, od tego są gminy i urzędy miasta. Po co te instytucje sie tak rozrastają? Po jesiennych wyborach specjalny audyty płac, nominacji dyrektorskich, zakresu dysponowania środkami publicznymi.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.