PARTNER PORTALU
  • BGK

Mennica Polska zyska atrakcyjną działkę dzięki przeniesieniu produkcji monet poza centrum Warszawy

  • Newseria    5 lutego 2015 - 10:22
Mennica Polska zyska atrakcyjną działkę dzięki przeniesieniu produkcji monet poza centrum Warszawy
Działalność deweloperska – prowadzona obok działalności mennicznej – staje się coraz ważniejszym elementem strategii spółki (Grzegorz Zambrzycki, prezes zarządu, dyrektor generalny Mennicy Polskiej/fot. newseria.pl)

Mennica Polska zamierza przenieść produkcję monet poza centrum Warszawy. Dzięki temu spółka będzie dysponować bardzo atrakcyjną działką pod inwestycje. Działalność deweloperska – prowadzona obok działalności mennicznej – staje się coraz ważniejszym elementem strategii spółki.




Deweloperskie projekty Mennicy Polskiej to duże przedsięwzięcia warte setki milionów złotych. Spółka oczekuje, że cash flow tych projektów będzie również imponujący. Dlatego w 2015 roku zamierza pozyskać pod inwestycje budowlane jeszcze jedną atrakcyjną działkę.

Mamy w projektach inwestycji budowlanych kilka bardzo ważnych wydarzeń w tym roku, jak choćby przeniesienie naszej działalności produkcyjnej w inne miejsce, po to by uwolnić działkę w centrum Warszawa – zapowiada Grzegorz Zambrzycki, prezes zarządu, dyrektor generalny Mennicy Polskiej.

Produkcję monet spółka chce przenieść na Annopol.

Wśród aktywów Mennicy Polskiej znajdują się atrakcyjne warszawskie nieruchomości. Do firmy należy m.in. jeden biurowiec w centrum miasta. W planach są kolejne obiekty: osiedle na Żeraniu, biurowiec Mennica Tower przy ul. Pereca na Woli oraz rewitalizacja Browaru Junga, znajdującego się obok siedziby spółki przy ul. Waliców.

– Zatrudniliśmy fachowców, którzy prowadzą te projekty bądź w formie spółek wydzielonych, bądź jeszcze pod szyldem Mennicy, ale na pewno ostatecznie zostaną wydzielone spółki celowe – mówi Grzegorz Zambrzycki. – Jest to zupełnie oddzielna działalność, która ma z nami niewiele wspólnego, nie przenosimy zobowiązań między naszymi działalnościami. Nie będę jednak ukrywać, że jeżeli mówimy o naszych planach, to śmiało mogę powiedzieć, że jest to chyba jeden z najbardziej perspektywicznych biznesów.

Działalność mennicza pozostaje filarem firmy. Mennica Polska startuje w większości ogłaszanych przetargów. To głównie rynki Ameryki Łacińskiej i Południowej, Azji oraz Afryki. Spółka uruchomiła właśnie produkcję monet obiegowych dla Kolumbii.

Bardzo ważny dla spółki jest segment płatności elektronicznych, z którego w I połowie 2014 roku pochodziło ponad 46 proc. przychodów.

– Na tym rynku projekt musi zyskać dojrzałość, co zajmuje od 2 do 4 lata. Niestety, tak się niefortunnie składało w poprzednich okresach, że do projektu, który był bardzo dojrzały, dołączaliśmy projekt, który dojrzewał, a to powodowało, że projekt dojrzewający zjadał zyski projektu dojrzałego. Teraz się to zmieni: 2014 rok i każdy kolejny będą pokazywać zupełnie inny obraz, ponieważ realizowane przez nas projekty są już niezwykle dojrzałe – podkreśla prezes Mennicy Polskiej.

Chodzi m.in. o projekty w Warszawie, Wrocławiu i Bydgoszczy. Spółka jest jedynym operatorem w Polsce, który wykorzystuje na dużą skalę płatności kartami bankowymi w biletomatach. Obsługuje ponad milion kart będących nośnikiem biletów komunikacji miejskiej oraz opłat za inne usługi miejskie.

Bardzo dużo sobie obiecujemy po tym segmencie i oczywiście rozglądamy się za kolejnymi projektami. Nie ograniczamy się już do granic naszego państwa – podkreśla Grzegorz Zambrzycki.

W ciągu trzech pierwszych kwartałów zeszłego roku Mennica Polska miała ponad 635 mln zł skonsolidowanego przychodu, ok. 38 mln zł mniej niż rok wcześniej. Jej zysk netto przekroczył 21,8 mln zł i był niemal o połowę mniejszy niż w tym samym okresie 2013 roku.

Należy jednak pamiętać, że przychód w 2013 roku obejmował wynik na jednorazowej transakcji sprzedaży akcji Zakładów Azotowych Puławy, na której to Spółka odnotowała duży zysk.

Wynik na podstawowej działalności Mennicy wynosił odpowiednio w 2014 roku 20 mln zł, a w analogicznym okresie 2013 roku spółka miała stratę operacyjną w wysokości 3 mln zł.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.