Metrostav: Nie mamy kłopotów z budową S8

- Jesteśmy doskonale przygotowani do realizacji projektu związanego z budową trasy ekspresowej S8. Dysponujemy zespołem ekspertów, wykwalifikowanych pracowników, nowoczesnym sprzętem budowlanym oraz odpowiednim zapleczem finansowym - informuje Tomasz Mołdysz, zastępca dyrektora kontraktu z Metrostav.
Metrostav: Nie mamy kłopotów z budową S8

1 października Dziennik Gazeta Prawna podała informację, że mobilizacja czeskiej spółki Metrostav na budowie kluczowego odcinka trasy ekspresowej S8 wraz z mostem Grota-Roweckiego w Warszawie jest słaba i niepokoi rządowego inwestora.

Spółka w związku z zarzutami poinformowała, że nieprawdą jest, że potrzebna jest jej motywacja ze strony inwestora do realizacji projektu, ponadto nieprawdą jest także, że ma problemy z zatrudnieniem pracowników do realizacji tego projektu.

- Zakończyliśmy już kompletowanie zespołu wykwalifikowanych inżynierów i specjalistów dedykowanych projektowi - około 120 osób - z czego ponad połowa to Polacy doświadczeni w realizacji infrastrukturalnych w Warszawie i w całej Polsce m.in.: Krakowskie Przedmieście, Metro Warszawskie oraz odcinek B autostrady A2. Potwierdzamy, że zainteresowanie udziałem w naszym zespole ze strony polskich i międzynarodowych fachowców było bardzo duże, co wynika z istotnego ograniczenia projektów infrastrukturalnych w Polsce w ciągu ostatniego roku - podaje Mołdysz w imieniu spółki.

Tym samym dostępność wykwalifikowanej kadry jest obecnie bardzo wysoka - czytamy w oświadczeniu spółki. - Oznacza to, że jeśli zaistnieje potrzeba rozbudowania zespołu - będziemy mogli przeprowadzić proces rekrutacji szybko i skutecznie.

- Nieprawdą jest, że nie mamy wystarczającego zaplecza w Polsce. Większość umów z podwykonawcami jest już sfinalizowana, a chętnych firm było znacznie więcej niż się spodziewaliśmy - informuje Mołdysz.

Spółka zaprzecza też, że Metrostav ma opóźnienia względem harmonogramu

- Podkreślamy jeszcze raz, że wywiązujemy się terminowo ze wszystkich swoich zobowiązań - podkreśla Mołdysz.

Ponadto jak ponosi w imieniu spółki zastępca dyrektora kontraktu nieprawdą jest że współpraca z Generalną Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad koncentruje się na motywowaniu Metrostavu do realizacji projektu.

- Współpraca, jak przy każdym tak dużym przedsięwzięciu, skupia się przede wszystkim na realizacji bieżących, zgodnych z harmonogramem działań - tłumaczy.

Spółka podkreśla, że prace prowadzone są zgodnie z przyjętym harmonogramem i w porozumieniu z Generalną Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz Inżynierem Ruchu, jak również pozostałymi organami odpowiedzialnymi za nadzór nad projektem.

- Warto także zauważyć, że według raportu opublikowanego przez GDDKiA na koniec 2012 roku, spółka plasowała się na pierwszym miejscu wśród wykonawców dróg pod względem jakości realizacji. Obecnie spółka rozszerza działalność w Polsce także na budownictwo energetyczne, hydrotechniczne i kubaturowe - informuje Tomasz Mołodysz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.