• PARTNERZY PORTALU

Miasta inwestują w centra przesiadkowe

Integracja przystanków różnych środków transportu w funkcjonalne węzły przesiadkowe. jest najszybciej rozwijającym się segmentem w komunikacji publicznej.
Miasta inwestują w centra przesiadkowe
Wrocław Stadion Węzeł Przesiadkowy. Fot. IngolfBLN/wikimedia, licencja CC BY-SA 2.0

Tylko 17 dużych polskich miast, korzystając z dofinansowania środkami z UE, wyda na ten cel do końca 2020 r. około 5 mld złotych. Kwota ta będzie większa, bowiem podobne plany mają także mniejsze miasta.

Sztandarowym projektem takich inwestycji jest multimodalna Łódź Fabryczna (koszt 1,75 mld zł), której budowa – co prawda z dużym opóźnieniem – dobiega końca. Władze miasta nie chcą na tym poprzestać i przymierzają się do budowy kolejnych dwóch węzłów przesiadkowych przy stacji Łódź Kaliska, za 170 mln zł.

Podobne centra przy dworcach kolejowych mają w planach inne polskie miasta.

– Jednym z najważniejszych czynników, przyciągających pasażerów do komunikacji miejskiej, są wygodne przesiadki – mówi Tomasz Szuba, prezes zarządu TINES Capital Group. – Dlatego inwestycje w węzły przesiadkowe samorządy zaczynają traktować jako ważniejsze nawet niż same linie transportu publicznego. Ten trend najmocniej widać w miastach, gdzie występuje wiele rodzajów transportu takich jak: tramwaje, metro, kolej aglomeracyjna, rowery miejskie.

Więcej: tutaj.

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Budowa (darmowych dla uzytkowników) parkingów dla samochodów w pobliżu miejsc dobrze skomunikowanych transportem publicznym w pobliżu centralnych obszarów miast za wiele milionów złotych jest formą marnowania środków publicznych i wartościowych przestrzeni publicznych, które mogłyby być wykorzystane... bardziej produktywnie. Bez wyraźnego zakwestionowania roli samochodu w życiu centrów miast rozwój miast nie będzie zrównoważony, a koszty poniosą przyszłe pokolenia. rozwiń

Aktywna Mobilność, 2016-02-20 13:42:47 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE