PARTNER PORTALU
  • BGK

Miasta, kierowcy, korki: Oto najbardziej zakorkowane miasta w Polsce

  • bad    15 września 2015 - 18:04
Miasta, kierowcy, korki: Oto najbardziej zakorkowane miasta w Polsce
W Warszawie kierowcy poruszają się najwolniej. Fot. zdm.waw.pl

Większość polskich miast zwalnia, średnie prędkości osiągane zimą były nieco wyższe, niż letnie – pokazują wyniki badań.




W najnowszym porównaniu serwisu korkowo.pl sprawdzono, w którym mieście osiągano najniższe średnie prędkości oraz jak – w porównaniu z ubiegłym rokiem – zmieniła się sytuacja na drogach. Wyniki pokazują, że większość polskich miast zwalnia. Które? Zapraszamy do zapoznania się z wynikami badania.

Chociaż zazwyczaj letnia aura sprzyja podróżowaniu samochodem, to wyniki badania pokazują wyraźnie, że w większości miast średnie prędkości osiągane zimą były nieco wyższe, niż te letnie. Poniżej przedstawiamy ranking najwolniejszych polskich miast w bieżącym roku.

Niechlubne podium najwolniejszych miast

W letnim zestawieniu średnich prędkości (VI - VIII.2015) w miastach niechlubne pierwsze miejsce zajęła Warszawa, ze średnią prędkością w ciągu dnia wynoszącą 39 km/h. O zaledwie 1 km/h szybciej jeżdżą kierowcy w Łodzi, plasując tym samym swoje miasto na drugiej pozycji najwolniejszych aglomeracji. Na trzecim miejscu ex equo znajdują się Kraków, Poznań i Wrocław, po których poruszamy się średnio 41 km/h.

Czwarte miejsce należy do dwóch miast: Gdańska i Szczecina. Tam w ciągu całego dnia latem można rozpędzić samochód do średnio 43 km/h. Dalej w zestawieniu znalazł się Lublin (45 km/h), za nim Bydgoszcz (46 km/h), a na ostatnim miejscu (chociaż w tym przypadku jest to powód do radości dla kierowców) są Katowice, z dobrym wynikiem średniej prędkości wynoszącym 47 km/h.

W porównaniu z zima bieżącego roku (XII.2014 - II.2015) widać wyraźny spadek wśród średnich prędkości w największych polskich miastach. Najbardziej – w porównaniu z zimowymi miesiącami – spadła prędkość na wrocławskich drogach: aż o 3 km/h. Średnio 2 km/h wolniej niż zimą jeżdżą kierowcy w Gdańsku i Lublinie. Niewielki spadek średnich prędkości (ok. 1 km/h) zanotowano w Bydgoszczy, Krakowie, Poznaniu i Warszawie, natomiast w Katowicach, Łodzi i Szczecinie średnie prędkość w poruszaniu się po mieście nie uległa zmianie.

Spadek prędkości w centrach miast

Analizując średnie prędkości w ścisłym centrum największych miast, klasyfikacja nieco się zmieniła. Najwolniejsze centrum wśród polskich miast posiada Wrocław, a średnia prędkość w ciągu trwającego lata waha się tam w okolicach 26 km/h. Wrocław to także miasto, w którym samochody w centrum jeżdżą dużo wolniej niż zimą: średnio 22 km/h.

Drugim miastem, w którym samochody poruszają się przez śródmieście w ślimaczym tempie jest Kraków (średnio 28 km/h), a dodatkowo prędkość spadła tam o 1 km/h w porównaniu z zimą. Ze średnią prędkością 29 km/h latem jeżdżą kierowcy przez centrum Łodzi i Poznania, a o 1 km/h szybciej mogą rozpędzić się w Warszawie.

Na piątym miejscu wśród miast z najbardziej zakorkowanym śródmieściem znalazł się Szczecin, z zanotowana średnią prędkością wynoszącą 32 km/h. Po nim uplasował się Lublin (34 km/h), Bydgoszcz (35 km/h) i Gdańsk (37 km/h). Zdecydowanie najkorzystniejsze warunki, jeśli chodzi o przejazd przez centrum, panują w Katowicach. Tam kierowcy mogą jechać w ciągu całego dnia ze średnią prędkością 44 km/h, chociaż w porównaniu z zimą i tak jest to spadek o 1 km/h.

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (4)

  • nowe dzielnice są piękne?, 2015-09-16 14:38:46

    Do glewe: Tak piękny;) Ja bym go porównał do ładnej dziewczyny z kiłą, jak widzisz z daleka to się zachwycasz, ale jak z nią zamieszkasz, co cały czar pryska, a co najgorsze nie chce się z niej leczyć. Może dla nowych dzielnic powinniście robić plany zagospodarowania, bo to jest porażka co się d...zieje!!!  rozwiń
  • nie logiczny Kraków , 2015-09-16 14:31:23

    Do glewe: Dziwne miasto Kraków, zapowiada inwestycje za 5 mld zł w nowe drogi, a w tym samym czasie na np al. Jana Pawła II ustawiona jest czerwona fala, przez co tworzy się sztucznie korki, po co tak? Przecież jak jeszcze w 2009 r gdy miastem przez kilka lat zarządzali Niemcy, to na wszystkich gł...ównych arteriach była zielona fala, a teraz to jest dramat i wszystko zgania się na "wiejskie kmioty", dlaczego tak się postępuje w Krakowie? Dlaczego miasto w weekendy tworzy korki na Zakopiance, żeby wszyscy wracający w weekendu z gór musieli wystać się przed A4, przecież tam światła przy Orlenie trzeba tylko wydłużyć, a potem zganiacie na Warszawiaków, że za dużo jest ich w górach? Dlaczego tak postępujecie? Dlaczego miasto nie pozwoli przechodzić przez kładkę przy ul. Tynieckiej, a dla turystów przy Wawelu za nasze pieniążki buduje nową kładkę za 100 mln zł, czy mieszkaniec przy ul. Tynieckiej, jest mniej wartościowy od turysty wg władz miasta? O co chodzi w tym mieście?  rozwiń
  • glewe, 2015-09-16 10:47:24

    Kmioty wiejskie mieszkające w moim pięknym mieście, nie potrafią przesiąść się na rower czy bus, bo muszą pokazać, jakim złomem i za ile kupili!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.