Miasto Akcja: Ludzki wymiar projektowania przestrzeni miejskiej

Czy współczesne metropolie odpowiadają na potrzeby ich mieszkańców? Czy możliwe jest zaprojektowanie miasta tak, by zachować ludzką skalę: odległości, budynków, przestrzeni, placów wspólnych, społecznych relacji?
Miasto Akcja: Ludzki wymiar projektowania przestrzeni miejskiej
Architekci zastanawiają się jak powstrzymać proces wyludniania się wielkich aglomeracji (fot.fotolia)

Refleksję na powyższe tematy snują architekci skupieni wokół biura projektowego Jana Gehla.

Przyczynkiem do dyskusji będzie projekcja filmu „The Human Scale” – ludzki wymiar projektowania miast, w reżyserii Andreasa Dalsggarda, którą zaplanowano 3 września o godz. 18 w Studiu MDM przy Marszałkowskiej 9/15 w Warszawie.

Spotkanie (oprócz filmu odbędzie się też dyskusja) odbędzie się w ramach letniego przeglądu kina społecznie zaangażowanego pod hasłem „Miasto, akcja!”. W dyskusji weźmie udziałem m.in. Robert J. Moritz, inwestora projektu zrównoważonej dzielnicy Siewierz Jeziorna. Podpowie jak powstrzymać proces wyludniania się wielkich aglomeracji i dlaczego warto inwestować w przyjazne człowiekowi projekty mieszkaniowe.

W mieście da się żyć?

Współczesne metropolie, zdaniem wielu architektów, cechują gigantyczne samochodowe estakady przecinające miasta i domy-wieże, w których ludzie żyją w zamkniętych, betonowych boksach.

Czy możliwe jest więc zaprojektowanie miasta w taki sposób, by zachować ludzką skalę? Do kogo należy miasto? Jak budować miasto przyjazne mieszkańcom? Jak powstrzymać dziką urbanistykę i pustoszenie wielkich aglomeracji? Oto są pytania.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Zachowanie ludzkiej skali w mieście zależy przede wszystkim od gotowości do zakwestionowania roli samochodu. Zamiast ogólnikowego stawiania na transport publiczny trzeba zdecydowanie postawić na ruch pieszych, przy okazji zyskają rowerzyści; szczególną uwagę należy poświęcić tworzeniu układów powiąz...ań kolei miejskiej i metra z transportem rowerowym - to jest obszar o największych możliwościach wzrostu w polskich miastach - oczywiście także promocja stref pieszo rowerowych i tempo 30 km/h. rozwiń

Aktywna Mobilność, 2015-08-12 17:36:48 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE