PARTNER PORTALU
  • BGK

Miasto Akcja: Ludzki wymiar projektowania przestrzeni miejskiej

  • AW    12 sierpnia 2015 - 07:15
Miasto Akcja: Ludzki wymiar projektowania przestrzeni miejskiej
Architekci zastanawiają się jak powstrzymać proces wyludniania się wielkich aglomeracji (fot.fotolia)

Czy współczesne metropolie odpowiadają na potrzeby ich mieszkańców? Czy możliwe jest zaprojektowanie miasta tak, by zachować ludzką skalę: odległości, budynków, przestrzeni, placów wspólnych, społecznych relacji?




Refleksję na powyższe tematy snują architekci skupieni wokół biura projektowego Jana Gehla.

Przyczynkiem do dyskusji będzie projekcja filmu „The Human Scale” – ludzki wymiar projektowania miast, w reżyserii Andreasa Dalsggarda, którą zaplanowano 3 września o godz. 18 w Studiu MDM przy Marszałkowskiej 9/15 w Warszawie.

Spotkanie (oprócz filmu odbędzie się też dyskusja) odbędzie się w ramach letniego przeglądu kina społecznie zaangażowanego pod hasłem „Miasto, akcja!”. W dyskusji weźmie udziałem m.in. Robert J. Moritz, inwestora projektu zrównoważonej dzielnicy Siewierz Jeziorna. Podpowie jak powstrzymać proces wyludniania się wielkich aglomeracji i dlaczego warto inwestować w przyjazne człowiekowi projekty mieszkaniowe.

W mieście da się żyć?

Współczesne metropolie, zdaniem wielu architektów, cechują gigantyczne samochodowe estakady przecinające miasta i domy-wieże, w których ludzie żyją w zamkniętych, betonowych boksach.

Czy możliwe jest więc zaprojektowanie miasta w taki sposób, by zachować ludzką skalę? Do kogo należy miasto? Jak budować miasto przyjazne mieszkańcom? Jak powstrzymać dziką urbanistykę i pustoszenie wielkich aglomeracji? Oto są pytania.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • Aktywna Mobilność, 2015-08-12 17:36:48

    Zachowanie ludzkiej skali w mieście zależy przede wszystkim od gotowości do zakwestionowania roli samochodu. Zamiast ogólnikowego stawiania na transport publiczny trzeba zdecydowanie postawić na ruch pieszych, przy okazji zyskają rowerzyści; szczególną uwagę należy poświęcić tworzeniu układów powiąz...ań kolei miejskiej i metra z transportem rowerowym - to jest obszar o największych możliwościach wzrostu w polskich miastach - oczywiście także promocja stref pieszo rowerowych i tempo 30 km/h.  rozwiń

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.