Międzynarodowe sieci handlowe na swoje pierwsze lokale wybierają centra handlowe w Warszawie

W 2014 roku podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Aglomeracji Warszawskiej pozostała praktycznie na tym samym poziomie.
Międzynarodowe sieci handlowe na swoje pierwsze lokale wybierają centra handlowe w Warszawie
Centrum handlowe Atrium Promenada (fot.propertynews.pl)

- Na koniec 2014 r. całkowita podaż nowoczesnych obiektów handlowych w aglomeracji warszawskiej wyniosła 1,62 mln mkw. powierzchni najmu, z czego 1,11 mln mkw. przypadało na centra handlowe. Najwyższa w Polsce siła nabywcza mieszkańców aglomeracji przekraczająca średnią krajową o 68% buduje popularność stolicy wśród deweloperów, inwestorów i najemców. Wysoki popyt na dobrej jakości nowoczesną powierzchnię handlową w mieście odzwierciedla niski wskaźnik pustostanów. Ponadto, Aglomerację Warszawską charakteryzuje jeden z najniższych na tle ośmiu głównych aglomeracji współczynników nasycenia powierzchnią centrów handlowych - 437 mkw. na 1 000 mieszkańców - komentuje Anna Bartoszewicz-Wnuk, dyrektor Działu Badań Rynku i Doradztwa, JLL.

Poza centrami handlowymi (1,11 mln mkw. w ramach 36 obiektów), w aglomeracji funkcjonuje również pięć parków handlowych (260 000 mkw.), 23 wolnostojące magazyny handlowe (186 000 mkw.) oraz trzy centra wyprzedażowe (50 000 mkw.). W 2014 r. podaż uległa zmianie jedynie w ramach rearanżacji w centrach handlowych Arkadia i Atrium Promenada.

Ambitne plany deweloperów

W IV kw. kontynuowano prace przy projektach inwestycyjnych zlokalizowanych na obrzeżach aglomeracji tj. Ferio Wawer (12 500 mkw.), który będzie pierwszym nowoczesnym obiektem handlowym w dzielnicy Wawer; Fabryce Wołomin (30 600 mkw.) i Galerii Legionowo (10 500 mkw.).

Cały artykuł czytaj tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.