PARTNER PORTALU
  • BGK

Modernizacja E30 w Tarnowie dobiega końca

  • PAP/PSZ    23 listopada 2017 - 15:42
Modernizacja E30 w Tarnowie dobiega końca
(fot. PKP PLK)

Do 10 grudnia tego roku zakończą się prace związane z przebudową układu torowego przebiegającego przez Tarnów. Dzięki modernizacji m.in. 18 wiaduktów skróci się czas najszybszego przejazdu z tego miasta do Rzeszowa o 8 minut i wyniesie 1 godz. i 32 minuty.




• Prace modernizacyjne w Tarnowie kosztują ponad 392 mln zł.

• Na stacji Tarnów działa pierwsze w Małopolsce Lokalne Centrum Sterowania (LCS).

• 10 grudnia skróci się czas jazdy pociągiem w relacji Tarnów - Rzeszów.

Jak poinformowała dziennikarzy w czwartek Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, inwestycje w Tarnowie prowadzone są w ramach większego zadania - modernizacji trasy kolejowej E30 Kraków - Rzeszów. Przedsięwzięcie obejmuje modernizację blisko 140 km torów i łącznie 139 wiaduktów, mostów i estakad.

Zadanie o wartości około 3,4 mld zł współfinansowane jest w z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Kwota dofinansowania to około 2,3 mld zł.

Tylko w Tarnowie wartość prac PLK, realizowanych w ramach modernizacji trasy kolejowej E30 Kraków - Rzeszów, to ponad 392 mln zł.

"Tarnów jest bardzo ważnym miejscem dla inwestycji na linii kolejowej E30 Kraków - Rzeszów, bo pośród 139 obiektów, takich jak wiadukty i mosty, realizowanych w jej ramach aż 18 przypada dla Tarnowa. Ich przebudowa i budowa ma wpływ nie tylko na szybsze przejazdy pociągów, ale znacząco zmienia i usprawnia komunikację w mieście" - zaznaczyła przedstawicielka PKP PLK.

W 14 lokalizacjach przebudowę już zakończono (m.in. przy ul. Zbylitowskiej, Czerwonych Klonów, Lwowskiej, Podgórskiej, Tuchowskiej, czy Środkowej). Kontynuowane są prace przy czterech obiektach przy ul. Krakowskiej, Warsztatowej, Gumniskiej i al. Tarnowskich.

Zmodernizowane zostały też torowiska oraz dojścia do stacji i przystanków. W Tarnowie podróżni mogą dojść do pociągów z obu stron miasta, dzięki modernizacji i przedłużeniu przejścia do dworca - od strony ul. Do Huty, gdzie zlokalizowany jest parking park&ride. Stacja dzięki windom jest w pełni dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Na stacji Tarnów działa pierwsze w Małopolsce Lokalne Centrum Sterowania (LCS), które umożliwia ciągły nadzór nad ruchem pociągów od Podłęża do Dębicy.

Jak podkreślają przedstawiciele PLK, dzięki wykonanym pracom, od nowego rozkładu jazdy, który wchodzi w życie 10 grudnia br. pasażerowie krócej pojadą z Tarnowa do stolicy Podkarpacia. Czas najszybszego połączenia z Tarnowa do Rzeszowa skróci się o 8 minut i wyniesie 1 godzinę i 32 minuty.

Inwestycja na linii kolejowej E30 Kraków - Rzeszów obejmuje blisko 140 km torów. Od 10 grudnia br. składy pasażerskie pojadą z prędkością maksymalną do 160 km/h, a towarowe do 120 km /h już na całej trasie od Podłęża.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.