Modernizacja linii kolejowej Kraków Główny Towarowy – Rudzice: Szykują się utrudnienia w ruchu

Modernizacja linii kolejowej Kraków Główny Towarowy – Rudzice trwa. W sobotę (2 września) wraz z korektą rozkładu jazdy rozpoczyna się kolejny etap prac na linii biegnącej przez centrum miasta. Przebudowa spowoduje duże utrudnienia na ulicach wiodących pod wiaduktami remontowanej trasy.
Modernizacja linii kolejowej Kraków Główny Towarowy – Rudzice: Szykują się utrudnienia w ruchu
Inwestycja o wartości blisko 1 mld zł powinna zakończyć się z końcem 2020 r. (zdj. ilustracyjne: Tomasz Stankiewicz / krakow.pl)

• Od soboty utrudnienia w ruchu pojawią się wyłączony na ul. Wrocławskiej, Prądnickiej, Kamiennej i Racławickiej.

• Zaplanowane prace są związane z dalszą rozbudową Krakowskiego Węzła Kolejowego.

• Dzięki inwestycji przez Kraków będzie jeździć więcej pociągów, skróci się też czas ich przejazdów.

Rozpoczęte w lipcu tego roku prace modernizacyjne linii Kraków Główny Towarowy - Rudzice zakładają zastąpienie nową, 850-metrową estakadą nasypu ziemnego biegnącego przez centrum Krakowa i dobudowanie na nim dwóch par torów oraz powstanie nowych mostów na Wiśle i stacji kolejowych. Inwestycja o wartości blisko 1 mld zł powinna zakończyć się z końcem 2020 r.

Jak podkreślił rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe Mirosław Siemieniec, zarządcy infrastruktury kolejowej i drogowej w Krakowie dążyli do tego, żeby wprowadzane zmiany uwzględniały optymalną organizację komunikacji dla kierowców i podróżnych.

Zgodnie z planami PKP PLK, od soboty prace związane z przebudową wchodzą w kolejną fazę. Rozpoczynają się roboty związane z przebudową wiaduktów kolejowych i modernizacja torów. Obecnie wykonawca prowadzi prace związane z budową estakady między ul. Miodową i ul. Kopernika. Trwają rozbiórki nasypu, torów i sieci trakcyjnej. Budowany jest wiadukt przy ul. Grzegórzeckiej. Rozpoczęły się prace związane z budową nastawni na stacji w Krakowie Płaszowie i Bieżanowie.

Czytaj też: PKP PLK zawarły już umowy na 13 mld zł

W obszarze kolejowym wykonawca będzie nadal demontował tory i konstrukcje sieci trakcyjnej na kolejnych odcinkach linii kolejowej. Przebudowywana będzie infrastruktura obejmująca sieci kanalizacyjne i teletechniczne.

Uzgodniona organizacja ruchu drogowego w obszarze wiaduktów ma pozwolić na demontaż konstrukcji wiaduktów i budowę nowych obiektów. Jak podkreślają wykonawcy inwestycji z firmy Strabag, z 20 ulic, będących w obszarze przebudowy linii kolejowej, istotne zamknięcia mają dotyczyć dwóch. Aby ograniczyć zakres zmian, zostanie utrzymany ruch pieszych na ulicach: Kamiennej, Łokietka i Miodowej. Samochody cały czas będą mogły przejeżdżać ul. Prądnicką i Grzegórzecką.

Od soboty wyłączony zostanie jeden pas ruchu z przeznaczeniem pod ruch pieszych na przejeździe pod wiaduktem na ul. Wrocławskiej oraz zwężony będzie przejazd pod wiaduktem na ul. Prądnickiej. Całkowicie zamknięty zostanie dla pojazdów przejazd pod torami na ul. Kamiennej - utrzymany będzie tam ruch pieszy. Z kolei niedostępne dla pieszych będzie przejście podziemne do peronów na stacji Kraków Łobzów oraz przejście w ciągu ul. Racławickiej.

Od 16 września całkowicie zamknięta dla pojazdów będzie ul. Łokietka - pod przebudowywanym wiaduktem będą mogli przechodzić tylko piesi.

Czytaj też: Gliwice rozpoczynają realizację południowej obwodnicy

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.