Modernizacja linii kolejowej Luboń – Wolsztyn

Unowocześnienie tej linii ma duże znaczenie w obsłudze połączeń małych miejscowości z aglomeracją poznańską.

Wyremontowanie 73 kilometrów torowiska kosztować będzie 84 miliony złotych, 70 proc. tej kwoty będzie stanowiło dofinansowanie z funduszy unijnych w ramach regionalnego programu operacyjnego 2007-2013. Po modernizacji pociągi będą mogły przejeżdżać tą trasą z prędkością 110 km na godzinę.

Linia Kolejowa Wolsztyn – Poznań modernizowana jest pod nadzorem konserwatora zabytków. W Wolsztynie znajduje się czynna parowozownia, prowadząca eksploatację parowozów do przewozów rozkładowych i towarowych.

Zachowany zostanie historyczny wygląd linii, np. będą starego typu ramienne semafory, stare wiaty peronowe czy układ sterowania ruchem pociągów.

Zamknięcie odcinka linii kolejowej pomiędzy Stęszewem a Luboniem spowoduje zmiany w organizacji przewozów pasażerskich. W tym okresie wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE