Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Radom: ogłoszono przetargi

Dwa brakujące przetargi na modernizację linii kolejowej pomiędzy Warszawą a Radomiem ogłosiło PKP PLK - poinformowała minister infrastruktury i rozwoju, Maria Wasiak. Modernizacja liczącego około 100 km odcinka ma się zakończyć najpóźniej w 2020 r.
Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Radom: ogłoszono przetargi
Po modernizacji najszybsze pociągi mają jechać ze stolicy do Radomia 70 min

Cały odcinek linii kolejowej nr 8 między Radomiem a Warszawą jest objęty albo toczącymi się już robotami, albo pracami związanymi z przetargami i wyłanianiem wykonawców.

Pechowa linia

"To dobry prognostyk, dlatego że ta linia miała pecha zarówno do wykonawców, jak i do różnych uwarunkowań towarzyszących" - powiedziała Wasiak podczas  konferencji na stacji kolejowej w Radomiu.

"Bardzo się cieszę, że udało się pod koniec tej perspektywy ustawić ten projekt na nowo i rzeczywiście teraz już będzie on realizowany z twardo ustalonym harmonogramem" - zapewniła minister.

W ramach dwóch przetargów (na odcinki Czachówek - Warka oraz Warka - Radom) wybrani wykonawcy zaprojektują, a następnie od podstaw zmodernizują linię kolejową.

Na odcinku Warka - Radom zostanie wybudowany drugi tor. Inwestor spodziewa się rozstrzygnięcia przetargu w połowie 2016 r. Prace zakończą się w 2019 lub w 2020 r. - w zależności od tego, czy wykonawcom uda się przyspieszyć na pewnych etapach inwestycji.

"Przy założeniu skrócenia czasu realizacji jest szansa na skończenie całego odcinka w drugiej połowie 2019 r. Jeśli wykonawcy nie będą deklarować skrócenia czasu realizacji, to pozostaje rok 2020" - zastrzegł Marcin Mochocki z zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Koszt obydwu inwestycji szacuje się w sumie na około 1 mld zł.

Obecnie w Radomiu prowadzona jest modernizacja stacji kolejowej. Pod koniec października spodziewane jest zakończenie przebudowy odcinka pomiędzy Radomiem a Lesiowem; gdzie prowadzona jest komunikacja zastępcza - szczególnie uciążliwa dla dojeżdżających codziennie do pracy w stolicy radomian.

W listopadzie lub w grudniu zostanie oddane także przejście podziemne pod stacją. Wszystkie prace w Radomiu zakończą się w połowie grudnia, tak aby pasażerowie od nowego rozkładu jazdy mieli już do dyspozycji trzy wyremontowane perony. PLK przeznaczyło na przebudowę stacji w Radomiu 100 mln złotych.

Z Radomia do stolicy w 70 min

Od początku września prowadzone są także roboty na drugim końcu linii kolejowej, czyli w Warszawie. Na stacji Warszawa Okęcie wykonawca rozebrał już stary peron wyspowy i na czas modernizacji zbudował tymczasowy.

Trwają prace przy przebudowie torów - jeden z nich został już rozebrany i ruch pociągów prowadzony jest po drugim. Koszt tej inwestycji to 367 mln zł złotych.

Efektem przebudowy linii nr 8 ma być zwiększenie prędkości pociągów do 160 km na godzinę. Po zakończeniu wszystkich prac podróż najszybszym pociągiem między Radomiem a Warszawą zajmie około 70 minut.

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

Do Krystyna Sztabnicka: oj cicho tam.

Cisza ma być, 2016-07-09 23:23:45 odpowiedz

obiecanki a glupiemu radosc powieccie krotko kiedy zaplacicie za dzialki ktorych nie mozemy sprzedac i pieniedzy tez nie ma. mam dzialke w lisowie kolo bartodziej.

Krystyna Sztabnicka, 2016-05-16 13:24:36 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE