Modernizacja radomskiej stacji kolejowej w I kwartale 2014 r.

Modernizacja stacji kolejowej w Radomiu, zgodnie z planami PKP PLK ma się rozpocząć w pierwszym kwartale 2014 roku. To pierwszy ważny etap od dawna oczekiwanej przez mieszkańców regionu radomskiego modernizacji linii kolejowej z Radomia do Warszawy.
Modernizacja radomskiej stacji kolejowej w I kwartale 2014 r.

W ramach inwestycji przeprowadzona zostanie m.in. modernizacja torów na stacji kolejowej w Radomiu oraz remont peronów. Odnowione ma być również przejście podziemne łączące plac dworcowy z przebiegającą w pobliżu ulicą Domagalskiego. Cała infrastruktura zostanie także dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.

"Prace te będą uzupełnieniem zakończonego latem gruntownego remontu dworca w Radomiu i zakończą się pierwszym kwartale 2015 roku" - poinformował w poniedziałek rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.

Czytaj też: Otworzą nowy dworzec PKP w Radomiu

Na razie nie wiadomo, jaka firma wykona prace. Od wczesnej wiosny tego roku PKP PLK prowadzą procedury przetargowe na opracowanie projektów wykonawczych i realizację robót na poszczególnych odcinkach linii kolejowej z Radomia do Warszawy. Według rzecznika zawarcie umów pozwalających na rozpoczęcie prac budowlanych przewidziane jest na przełomie roku 2013 i 2014.

Modernizacja linii kolejowej nr 8 Warszawa - Radom została podzielona na dwa etapy. Pierwszy zakłada remont stacji Radom oraz odcinka Warszawa Okęcie - Warka, dzięki czemu pociągi pojadą tam z prędkością do 160 km na godzinę. Prace zostaną przeprowadzone w latach 2014-2016.

Drugi etap przewiduje modernizację na odcinku między Warką a Radomiem. Oprócz remontu istniejących torów, powstanie tam drugi tor, dzięki czemu będzie możliwe uruchamianie większej liczby pociągów na trasie z Warszawy do Radomia.

Linia kolejowa ze stolicy do Radomia ma ponad 100 km. Korzysta z niej wielu mieszkańców Radomia i południowej aglomeracji Warszawy. Codziennie blisko 60 pociągami pasażerskimi dojeżdża nią do stolicy kilkanaście tysięcy osób. Pokonanie 100-kilometrowej trasy zajmuje pociągom średnio 2,5 godziny. Długi czas przejazdu związany jest ze złym stanem torów. Poza tym między Warką a Radomiem jest tylko jeden tor.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE