Modernizacja trasy Poznań - Szczecin ma kosztować 2 mld zł

PKP PLK szacują, że planowana modernizacja linii kolejowej nr 351 z Poznania do Szczecina będzie kosztować ok. 2 mld zł. Dzięki inwestycji czas przejazdu na tej trasie ma skrócić się o 30 minut - do 2 godzin. Kolejarze właśnie ogłosili przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej dla tego przedsięwzięcia.
Modernizacja trasy Poznań - Szczecin ma kosztować 2 mld zł
Na odnowionych torach, na trasie Poznań - Szczecin, prędkość maksymalna połączeń pasażerskich wzrośnie ze 120 do 160 km/h. Fot. PTWP

- Na odnowionych torach, na trasie Poznań - Szczecin, prędkość maksymalna połączeń pasażerskich wzrośnie ze 120 do 160 km/h. Dzięki temu czas podróży między tymi miastami skróci się z obecnych 2 godzin 30 minut do 2 godzin - podały PKP PLK.

- Modernizacja obejmie pełną wymianę torów na odcinku 200 km. Przebudowane zostaną m.in. wszystkie wiadukty i mosty, urządzenia sterowania ruchem - dodały.

Jak podkreśliła spółka, inwestycja oznaczać będzie podwyższenie standardu obsługi pasażera, ponieważ zostaną przebudowane również wszystkie perony.

- Zostaną one podwyższone, wyposażone w nowe oświetlenie, informację pasażerską i wiaty. Perony i przejścia podziemne będą przyjazne osobom o ograniczonej mobilności, które będą mogły skorzystać z wind lub pochylni - wskazały PKP PLK.

Zaplanowano również budowę europejskiego systemu sterowania ruchem ERTMS - systemu podwyższającego bezpieczeństwo ruchu kolejowego, który jest oparty m.in. na radiowej transmisji danych bezpośrednio do kabiny maszynisty prowadzącego pociąg.

Czytaj też: Modernizacja linii kolejowej Pruszcz Gd. - Gdańsk Port Północny

- Dokumentacji projektowa, na której przygotowanie PLK ogłosiły przetarg, pozwoli na rozpoczęcie prac budowlanych na torach w ciągu dwóch lat. Koszt inwestycji, która zostanie przeprowadzona z wykorzystaniem środków UE na lata 2014-20 wyniesie ok. 2 mld zł - zapowiedział zarządca kolejowej infrastruktury.

Termin składania ofert w przetargu na dokumentację projektową ustalono na 13 marca. Szacunkowy łączny koszt prac wynosi 75 mln zł, a czas realizacji ma wynieść 810 dni.

Zadanie zostało podzielone na trzy części. Pierwsze obejmuje fragment trasy od stacji Poznań Główny do stacji Wronki (ok. 52 km), drugie odcinek od Wronek do stacji Dobiegniew (ok. 53 km), a trzecie to fragment od Dobiegniewa do stacji Szczecin Dąbie (ok. 92 km).

Wadium dla pierwsze części wynosi 0,3 mln zł, a dla dwóch pozostałych po 0,4 mln zł. W przetargu mają zostać wybrane oferty najkorzystniejsze ekonomicznie z uwzględnieniem dwóch kryteriów - ceny (60 proc.) i jakości (40 proc.).

W ramach kryterium jakości wyróżniono dwa główne czynniki: planowanie realizacji zamówienia oraz kluczowe elementy organizacji i zarządzania kontraktem.

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Przy okazji remontu linii PKP PLK odcina od linii wszystkie linie lokalne - 363, 368, 381 i inne!!!! Precz z taką modernizacją!

Kłamcy PKP PLK, 2015-04-20 18:03:23 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE