Modernizują linię Rail Baltica na odcinku Tłuszcz-Szewnica

- Ruszyła modernizacja części linii Rail Baltica na odcinku Tłuszcz-Szewnica - poinformował Maciej Dutkiewicz z PKP Polskie Linie Kolejowe. Remont całej trasy między Warszawą a stacją Sadowne ma skrócić podróż ze stolicy do Białegostoku o 20 minut.
Modernizują linię Rail Baltica na odcinku Tłuszcz-Szewnica
Jak poinformowała spółka modernizacja obejmie przebudowę torów i peronów. Ma powstać także nowy przystanek w Warszawie (w Rembertowie - Warszawa Mokry Ług) oraz dodatkowe tory przeznaczone do obsługi połączeń aglomeracyjnych z Wołomina. Po zakończeniu prac pociągi na tej trasie będą poruszały się z prędkością 160 km/h.

Dutkiewicz wyjaśnił, że zmodernizowanych zostanie blisko 70 km linii kolejowych, zbudowane zostaną także nowe mosty i wiadukty, które mają zastąpić dotychczasowe przejazdy kolejowo-drogowe.

"Oprócz szybszej i wygodniejszej podróży, poprawi się także standard obsługi pasażerów. W ramach inwestycji wszystkie perony na przystankach i stacjach na modernizowanym odcinku zostaną przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych oraz podróżnych z ciężkim bagażem. Komfort poprawi zainstalowanie nowych wiat oraz elementów małej architektury, a także systemu informacji pasażerskiej" - dodał przedstawiciel PKP PLK.

W ramach prowadzonych inwestycji zaplanowano także budowę nowych torów na odcinku Zielonka - Wołomin Słoneczna. Dzięki temu będzie można rozdzielić ruch pociągów podmiejskich i dalekobieżnych po oddzielnych torach.

Modernizacja linii obejmuje prace na odcinkach: Warszawa Rembertów - Zielonka oraz Zielonka - Tłuszcz - do stacji Sadowne Węgrowskie wraz ze stacjami Zielonka, Wołomin, Tłuszcz, Łochów. Koszt inwestycji to 1,6 mld zł. Ponieważ inwestycja jest dofinansowana pieniędzmi z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013, musi być rozliczona do końca 2015 roku.

Trasa Warszawa Rembertów - Zielonka - Sadowne to część tzw. Rail Baltica łączącej Warszawę, Kowno, Rygę, Tallin i Helsinki. Jest to jedyne połączenie kolejowe Litwy, Łotwy, Estonii z Polską i pozostałymi krajami UE.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE