Most nad Martwą Wisłą, Gdańsk Sobieszewo: Wkrótce ruszą rozbiórki

• Pomimo, że na budowie mostu zwodzonego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 501 nad Martwą Wisłą w Gdańsku Sobieszewie nie widać jeszcze intensywnych robót, realizacja projektu trwa.
• Zanim wykonawca fizycznie rozpocznie prace na budowie, musi wykonać szereg działań przygotowawczych.
• Z uwagi na złożoność tej inwestycji, rozpoczęcie robót poprzedzają przygotowania związane m.in. z aktualizacjami projektów pod kątem przepisów i niewielkich zmian konstrukcyjnych, pozyskiwaniem koniecznych uzgodnień z gestorami sieci, czy zawieraniem kontraktów z podwykonawcami.
Most nad Martwą Wisłą, Gdańsk Sobieszewo: Wkrótce ruszą rozbiórki
Zanim wykonawca fizycznie rozpocznie prace na budowie, musi wykonać szereg działań przygotowawczych. (Fot. Archologic)

- Możemy powiedzieć, że wszelkie działania przygotowawcze konieczne do rozpoczęcia robót są już na ukończeniu. Pozyskane zostały niezbędne do rozpoczęcia realizacji uzgodnienia, zorganizowane zostało zaplecze placu budowy, sporządzono m.in. badania głębokości i czystości dna, wykonana została także wycinka drzew i krzewów.  W tym tygodniu wykonawca planuje rozpocząć pierwsze prace na nabrzeżu Martwej Wisły – mówi Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Czytaj też: Nowy Sącz: Startuje budowa nowego mostu Heleńskiego na Dunajcu

W tym tygodniu przewidywane są rozbiórki budynków gospodarczych znajdujących się na terenie budowy. Roboty te prowadzić będzie firma MTM, która w ramach podpisanego kontraktu realizować będzie układ drogowy i uzbrojenie terenu (w tym m.in. kan. deszczową, sanitarną, teletechniczną). Natomiast rozpoczęcie prac związanych z wykonaniem uzbrojenia i układu drogowego przewidywane jest na luty. Aby zminimalizować negatywne skutki prac drogowych, najbardziej uciążliwe roboty wykonane zostaną jeszcze przed okresem wakacyjnym. O wszystkich zmianach w organizacji ruchu DRMG będzie informować z wyprzedzeniem.

Jeszcze w styczniu na teren budowy zwożone będą materiały potrzebne do wykonania umocnienia nabrzeża oraz palowania. Zgodnie z przewidywanym harmonogramem robót, umacnianie brzegów ściankami szczelnymi (o długości od 4m do 12m) wraz z komorą dla wykonania podpory mostu, rozpocznie się od strony Wiślinki i planowane jest od 23 stycznia. Prace te wykonywać będzie firma PPI Chrobok. Następnie rozpocznie się wbijanie pali pod konstrukcję zwodzonych przęseł mostu.

Równolegle do prac wykonywanych na nabrzeżu, wytwarzana jest konstrukcja stalowa obiektu. Materiał, z którego powstaną zwodzone przęsła mostu został już zakontraktowany i zostanie dostarczony do hal produkcyjnych, wykonawcy konstrukcji tj. firmy Vistal,  gdzie wytwarzane będą stalowe konstrukcje mostu. Na nabrzeżu, elementy stalowe pojawią się w miesiącach letnich. Wówczas wykonawca robót przystąpi do montażu wszystkich części konstrukcyjnych obiektu.        

Obecnie termin zakończenia budowy mostu nie jest zagrożony, a najbardziej spektakularne prace przewidywane są w okresie wiosenno-letnim.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE