Most Skłodowskiej-Curie udźwignął 760 ton

Część mostu Skłodowskiej-Curie przeznaczona dla tramwajów, pieszych i rowerów pozytywnie przeszła próby obciążeniowe, które rozpoczęły się tydzień temu - poinformował we wtorek ZMID. Tramwaje przejadą przeprawą dopiero na początku przyszłego roku.
Most Skłodowskiej-Curie udźwignął 760 ton

Mostem Skłodowskiej-Curie samochody mogą jeździć od marca, a od soboty także wiaduktem nad ul. Modlińską. Budowy części tramwajowej nie zakończono w terminie. Aneks podpisany z wykonawcą zakładał zakończenie budowy pod koniec czerwca.

W ubiegły wtorek rozpoczęto próby obciążeniowe na części tramwajowej, co jest konieczne przed dopuszczeniem mostu do użytkowania. "Co prawda nie mamy jeszcze dokumentacji z badań, ale wiadomo już, że most próby obciążeniowe przeszedł pozytywnie" - powiedziała Małgorzata Gajewska z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. Podczas badań na most wjechały 24 wywrotki ważące łącznie 760 ton. Próby zakończono w czwartek.

Czytaj też:Most Skłodowskiej-Curie otwarzą wiosną

 Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych kompletuje dokumentację potrzebną do wniosku o pozwolenie na użytkowanie. Decyzję w tej sprawie wyda następnie nadzór budowlany.

Gajewska powiedziała, że wykonawcy nie zostanie wymierzona kara finansowa związana z opóźnieniem zakończenia inwestycji, gdyż miały na to wpływ czynniki pogodowe. Powiedziała, że aneks podpisany z wykonawcą zakładał zakończenie głównych prac budowlanych do 30 czerwca, do końca lipca miała być zebrana dokumentacja pozwalająca na złożenie wniosku o pozwolenie na użytkowanie. "Wykonawca był gotowy do przeprowadzenia prób obciążeniowych już w połowie lipca, ale wolnych terminów nie miał Instytut Badawczy Dróg i Mostów" - powiedziała Gajewska.

Na moście trakcję układają Tramwaje Warszawskie. Rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich Michał Powałka powiedział, że na ukończeniu jest budowa podstacji trakcyjnej oraz montowane są słupy trakcyjne. Według niego tramwaje przejadą przeprawą prawdopodobnie na początku przyszłego roku.

Mostem będą jeździć tramwaje dwukierunkowe, które aby zmieniać kierunek jazdy na przeciwny nie muszą zawracać na pętli (kabina motorniczego znajduje się na obu końcach pojazdu, a drzwi po obu stronach). Takie rozwiązanie jest konieczne, gdyż tramwaje przez most będą dojeżdżać do ul. Myśliborskiej, gdzie nie będzie pętli, gdyż planowo torowisko ma prowadzić dalej - ul. Światowida - aż do os. Winnica.

"Pierwszy z sześciu tramwajów dwukierunkowych jest już w Warszawie. Kolejne pięć dotrze w ciągu najbliższych miesięcy" - powiedział Powałka. "W toku jest przetarg na następne 45 takich pojazdów z możliwością zmniejszenia liczby do 30 w przypadku nieuzyskania dofinansowania ze środków unijnych" - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.