Można korzystać z estakady w Krakowie

  • wer/www.krakow.pl
  • 29-10-2011
  • drukuj
Po tarczy ronda, czas na estakadę. Już od piątku, 28 października, od godzin wieczornych kierowcy mogą korzystać z 400 metrowej estakady nad przebudowanym rondem Ofiar Katynia.
Można korzystać z estakady w Krakowie

- Zależało nam, aby z nowej estakady kierowcy mogli korzystać jeszcze przed Wszystkimi Świętymi. Wiadomo bowiem, że to czas wzmożonych podróży - mówi prezydent Krakowa Jacek Majchrowski (zabierz głos/oceń prezydenta).

Estakada wchodząca w skład dawnego ronda - a obecnie nowoczesnego węzła Ofiar Katynia - jest elementem dróg krajowych 7 i 79. To najdłuższa estakada drogowa w Krakowie i bodaj największy taki obiekt we wszystkich polskich miastach. Jej budowa trwała 6 miesięcy.

Nowa estakada to drugi w ostatnich dniach element nowego węzła, jaki został oddany do użytku. Przed tygodniem kierowcy zaczęli korzystać z przebudowanej tarczy ronda, czyli poziomu „0”.

Czytaj też: Kraków przebuduje ważne rondo

Ostatni z elementów, dwa oddzielne tunele drogowe na kierunku północ - południe, zostaną oddane do ruchu jeszcze w listopadzie.

Po kompleksowej przebudowie, nowy węzeł ofiar Katynia będzie miał przepustowość 18 tys. pojazdów na godzinę. To więcej niż przewidują prognozy obciążenia ruchem.

- Chcemy się jednak zabezpieczyć na wypadek, gdyby przewidywania planistów dotyczące obciążenia tego rejonu ruchem samochodowym, nie sprawdziły się. Pamiętajmy, że ta część Krakowa to obszar rozwojowy. Wolnymi terenami interesują się zarówno deweloperzy, jak i firmy realizujące inwestycje handlowe i biurowe - wyjaśnia prezydent Jacek Majchrowski.

Budowa węzła Ofiar Katynia wyniesie 121 milionów złotych.

Miastu udało się uzyskać środki zewnętrzne na dofinansowanie tego zadania. 17 milionów złotych na budowę tuneli drogowych przeznaczy UE. Natomiast 10 milionów złotych to pieniądze z rezerwy budżetu państwa na projekty drogowe w województwach, powiatach i miastach na prawach powiatu. Środki te zasiliły powstanie estakady.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE