PARTNER PORTALU
  • BGK

Na łódzkim dworcu rozpoczynają się prace ziemne

  • PAP    12 września 2012 - 18:55
Na łódzkim dworcu rozpoczynają się prace ziemne

W czwartek mają rozpocząć się prace ziemne na budowie nowego, podziemnego dworca kolejowego Łódź Fabryczna. Wykonawca robót odebrał w środę w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim tzw. dziennik budowy, co umożliwia rozpoczęcie prac.




Wojewoda łódzki wydała pozwolenie na budowę komory startowej dworca Łódź Fabryczna 10 sierpnia. Od tej decyzji do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego (GINB) odwołała się firma Enkev, mająca siedzibę w pobliżu terenu budowy.

Czytaj też: Dworzec Łódź Fabryczna na pokaz

W związku z tym prace budowlane nie mogły się rozpocząć i opóźniły się o kilka tygodni.

GINB wydał w poniedziałek decyzję umarzającą postępowanie odwoławcze. "W uzasadnieniu decyzji podano, że odwołujący się nie jest stroną tego postępowania administracyjnego. Decyzja GINB oznacza, że decyzja wojewody łódzkiego jest ostateczna i można natychmiast przystąpić do robót budowlanych" - poinformowała Anna Parzyjagła z biura wojewody łódzkiego.

Czytaj też: Fotografują budynki wokół budowanego dworca

Jak poinformowała rzeczniczka prasowa wykonawcy Katarzyna Rumowska, prace przy wykopie pod budowę stacji rozpoczną się w czwartek i stopniowo będzie zwiększana ilość sprzętu i ludzi zaangażowanych w te prace.

Pozwolenie obejmuje wykop na głębokość ośmiu metrów, a prace przy nim mają potrwać rok. Później zacznie się drążenie tunelu. Wykonawca szacuje, że z terenu budowy trzeba będzie wywieźć w sumie mniej więcej 2 mln m. sześć. ziemi.

Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi przygotował przebieg trasy podstawowej oraz tras alternatywnych wywozu ziemi z placu budowy dworca.

Trasa podstawowa zaczyna się wyjazdem z placu budowy na ul. Niciarnianą, następie przebiega przez starą krańcówkę przy ul. Nowogrodzkiej i biegnie ulicami: Widzewską, Wagonową, Henrykowską i Pomorską do wyrobiska po żwirowni.

Trasa powrotna pustych ciężarówek przebiegać ma ulicami Wagonową, Czechosłowacką do ul. Nowogrodzkiej i dalej do Niciarnianej.

Ciężarówki mają kursować co 3-4 minuty między godz. 6 a 22. W godzinach szczytu planowane są wyłączenia lub ograniczenia ich ruchu, aby nie powodować utrudnień na drogach.

<!-- pagebreak //-->

Nowy trzypoziomowy dworzec będzie kluczowym elementem Nowego Centrum Łodzi i główną częścią tzw. węzła multimodalnego, w którym oprócz peronów kolejowych znajdą się również m.in. przystanki autobusów regionalnych i miejskich, tramwajów, a także parkingi dla pojazdów osobowych.

Na pierwszym poziomie, osiem metrów pod ziemią, znajdzie się dworzec kolejowy z poczekalnią, kasami, obiektami komercyjnymi, a także pomieszczeniami dla dyrekcji stacji i pracowników technicznych.

Tutaj mieścić się będzie także dworzec autobusowy. Na drugim poziomie, ulokowanym 16,5 metra pod ziemią, znajdzie się stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami.

Natomiast na poziomie ulicy znajdą się główne wejścia do budynku - wschodnie i zachodnie.

Stacja kolejowa została zaprojektowana w taki sposób, aby umożliwić połączenie kolejowe przez planowany w przyszły tunel pod centrum miasta i obsługę pociągów praktycznie we wszystkich kierunkach.

Nowy dworzec Łódź Fabryczna na zlecenie PKP PLK, PKP S.A. i miasta buduje konsorcjum Torpol-Astaldi-PBDiM-Intercor.

Ma ono nie tylko zbudować nowy budynek dworca, ale również zmodernizować tory kolejowe w kierunku Łodzi Widzew o długości ok. 2,5 km, a także wybudować tunel dla ruchu dalekobieżnego, regionalnego i aglomeracyjnego o długości ok. 1700 m.

Otwarcie dworca i węzła multimodalnego zaplanowano na 2015 r. Inwestycja jest współfinansowana przez UE, a jej koszt przekracza 1,75 mld zł.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.