Najpierw rowery, potem auta na nowej wylotówce z Lublina

Gotowa jest już nowa droga wylotowa z Lublina w kierunku Warszawy, do miejscowości Jastków. W niedzielę będą mogli po niej przejechać rowerzyści, a dla samochodów będzie udostępniona w przyszłym tygodniu - zapowiada GDDKiA.
Najpierw rowery, potem auta na nowej wylotówce z Lublina

Nowy, liczący 10,6 km odcinek drogi od Lublina do Jastkowa to fragment budowanej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) trasy ekspresowej S-17. Gotowy jest też 3,8-km dojazd do niej od strony miasta, czyli przedłużenie Alei Solidarności, wybudowany w standardzie drogi ekspresowej przez miejski samorząd.

Czytaj też:Jest umowa na droge dojazdową do S17 

W niedzielę nową trasę można będzie przejechać na rowerach. Osoby, które nie mają jednośladów, będą mogły skorzystać z wypożyczalni. "To będzie jedyna okazja, żeby się przejechać rowerami po drodze ekspresowej, bo później, po jej oddaniu do użytku, już takiej możliwości nie będzie" - powiedziała dyrektor lubelskiego oddziału GDDKiA Anna Wysocka.

Odcinek S-17 z Lublina do Jastkowa miał być oddany do użytku jeszcze w ubiegłym roku. Termin nie został jednak dotrzymany, gdyż stwierdzono nadmierne osiadanie kilkusetmetrowego nasypu przecinającego dolinę rzeki Ciemięgi. Wykonawca rozebrał nasyp i zbudował od nowa, ale w inny sposób - z użyciem styropianu i płyty żelbetowej wspartej na palach, co odciążyło konstrukcję.

Jak poinformowała Wysocka, wkrótce mają być oddane do użytku dwa kolejne odcinki drogi S-17, stanowiące północną obwodnicę Lublina. Prowadzone są tam prace wykończeniowe bądź trwa procedura odbioru.

"Dzielimy oddawanie do użytku tej trasy na fragmenty. Chcemy puszczać ruch jak najszybciej, sukcesywnie, w miarę, jak to będzie możliwe. Myślę, że w ciągu kilku tygodni pojedziemy całością" - dodała Wysocka.

Prawie 67-kilometrowy fragment drogi ekspresowej S-17 Kurów-Lublin-Piaski budowany jest od 2011 roku. To część trasy prowadzącej z Warszawy przez Lublin do przejścia granicznego w Hrebennem. Inwestycję podzielono na pięć zadań. Do tej pory kierowcom udostępniono fragment z Kurowa do Jastkowa oraz Lublin-Piaski. Koszt całej inwestycji wynosi około 3,4 mld zł, w tym dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko - 2,4 mld zł.

Nowy odcinek Alei Solidarności wybudowany przez miasto kosztował, wraz z wykupem gruntów, ponad 386 mln zł, a dofinansowanie unijne przekroczyło 298 mln zł

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Rodzi się nowa świecka tradycja - znakomicie otwierająca wyobraźnię. Inwestycje transportowe powinny być realizowane zgodnie ze strategią, w której potrzeby rowerzystów i pieszych nie są traktowane jako pozycje wynikowe - ostatnie w kolejności. Umożliwienie rowerzystom jazdy przed wprowadzeniem ruch...u samochodów może znakomicie wspomóc proces otwierania wyobraźni na tezę, że miasta powinny być przede wszystkim dla ludzi, a nie dla pojazdów. Mobilność a nie transport. rozwiń

Aktywna Mobilność, 2014-09-18 11:15:20 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE