Największa inwestycja w historii Koszalina

W środę (7. marca) rozpoczęła się budowa południowo-zachodniej części zewnętrznej obwodnicy Koszalina - największej inwestycji drogowej w historii Koszalina.
Największa inwestycja w historii Koszalina

Inwestycja ma na celu połączenie krajowej drogi nr 11 Kołobrzeg - Poznań z krajową "6" Szczecin - Gdańsk, z ominięciem centrum miasta.

Cały projekt ma kosztować ponad 40 mln zł. Koszty budowy w połowie będą pokryte z funduszy unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego.

- To największa w historii miasta inwestycja drogowa" - powiedział w środę wiceprezydent Koszalina Andrzej Jakubowski.

Prace przy zewnętrznej obwodnicy podzielono na dwie fazy.

W pierwszej zostanie przebudowane skrzyżowanie ulic: Gnieźnieńskiej (fragment krajowej "11", którym wjeżdża się do Koszalina z kierunku Poznania) i 4 Marca, powstanie 850 m nowej drogi od tego miejsca do ulicy Słowiańskiej, gdzie powstanie rondo zamiast dotychczasowego skrzyżowania z ul. Połczyńską (część drogi wojewódzkiej nr 167 do Tychowa).

Prace budowlane potrwają do grudnia 2011 r. Będą kosztować 15,1 mln zł. Wykonuje je spółka Strabag.

W drugiej fazie inwestycji będzie przebudowana ulica Słowiańska i zostanie zbudowane 1300 m nowej drogi łączącej ją z ul. Szczecińską, która jest częścią krajowej "6" Szczecin - Gdańsk.

Rozpoczęcie tej części prac planowane jest ma marzec 2011 r., a zakończenie na początek 2013 r. Przetarg na tę część zewnętrznego ringu Koszalina wygrał Mostostal Warszawa S.A. z ceną 28,3 mln zł.

Budowa południowo-zachodniej części zewnętrznego ringu - jak powiedziała PAP Wiesława Dobijata, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich - ma objąć teren o łącznej powierzchni 28 tys. m kw. W ramach inwestycji zostanie przebudowanych i zbudowanych 3,9 km dróg.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE