Nie chcą budować dróg rowerowych na Podkarpaciu

Żadna oferta nie wpłynęła w przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka nr II trasy rowerowej na Podkarpaciu - poinformowała PAP w czwartek rzeczniczka prasowa Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie Ewa Sudoł-Sikora.
Nie chcą budować dróg rowerowych na Podkarpaciu

Budowa ok. 430 kilometrów tras rowerowych w regionie została podzielona na pięć odcinków. Dla każdego z nich został ogłoszony oddzielny przetarg. Podkarpacki odcinek będzie częścią trasy, która połączy pięć województw Polski.Jak dodała rzeczniczka, z powodu braku ofert, przetarg na wykonanie odcinka nr II został unieważniony. "Ogłoszony został również nowy przetarg na realizację tego odcinka. Tym razem oferty można składać do 14 sierpnia br." - zaznaczyła.

W pozostałych przetargach na wykonanie tej inwestycji wciąż można składać oferty. Na budowę odcinka nr I do 16 lipca; na wykonanie odcinków nr III i V do 25 lipca; w przypadku odcinka nr IV do 8 sierpnia.

PZDW już dwa razy unieważniał przetargi na budowę tras rowerowych w regionie. Za każdym razem powodem były zbyt wysokie oferty, które przewyższały kwoty zarezerwowane na ten cel w budżecie województwa - ok. 60 mln zł.

Dlatego w ogłoszonych po raz trzeci przetargach zmodyfikowany został zakres inwestycji, które będą wykonane na poszczególnych odcinkach. W wielu przypadkach konieczne stało się przyjęcie takich rozwiązań, które spowodują zmniejszenie kosztów realizacji projektu. Oznacza to m.in. zrezygnowanie z budowy czy przebudowy obiektów inżynierskich, np. mostów czy kładek. Aby zmniejszyć koszty budowy, zmieniona zostanie m.in. technologia wykonania tras, uproszczone zostaną też procedury projektowe i wykonawcze.

Podkarpackie ścieżki rowerowe mają być częścią trasy, która połączy pięć wschodnich województw.

Cała rekreacyjna trasa rowerowa łącząca województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie będzie mieć blisko 2 tys. kilometrów. Łączny koszt projektu "Trasy rowerowe w Polsce wschodniej" przekracza 274 mln zł. Z tej kwoty 85 proc. stanowi dofinansowanie unijne. Cała trasa ma być gotowa do końca 2015 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

budowa kładek i mostów dla rowerzystów (piesi także mogą skorzystać na ich powstaniu) ma często dużo większe znaczenie dla atrakcyjności trasy niż wiele innych elementów takiej inwestycji. Ciekawe, czy lokalne środowiska rowerzystów są konsultowane przy zmianie zakresu prac?

Aktywna Mobilność, 2014-07-04 09:28:01 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE