Nie ma decyzji o drążeniu metra na Pradze

- Nie ma decyzji w sprawie drążenia tunelu II linii metra pod Wisłą od strony Pragi - oświadczyło w czwartek Metro Warszawskie. O przyjęciu takiego rozwiązania w związku z awarią na stacji Powiśle informował w środę wykonawca inwestycji AGP Metro.
Nie ma decyzji o drążeniu metra na Pradze

ZAKTUALIZOWANA. Podczas budowy stacji Powiśle na początku ubiegłego tygodnia budowniczy natrafili na ciek wodny. Stacja została zalana, woda wymyła m.in. grunt pod tunelem Wisłostrady. Ruch w tunelu został zamknięty; kierowcy korzystają z objazdów.

W związku z awarią na terenie budowy wykonawca inwestycji, konsorcjum AGP Metro, prowadzi badania, które mają pomóc wskazać źródło i przebieg wycieku. Ekspertyzy dotyczące sytuacji na stacji Powiśle przygotowują także eksperci powołani przez inwestora, którym jest miasto.

O rozpoczęciu drążenia tunelu pod dnem Wisły od strony Dworca Wileńskiego na Pradze, a nie - jak zapowiadano wcześniej - od Powiśla poinformował w środę wykonawca AGP Metro. Zaznaczył w komunikacie, że zminimalizuje to wpływ awarii na realizację całego przedsięwzięcia.

Rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko powiedział jednak PAP w czwartek, że takiej decyzji jeszcze nie ma. "W ubiegłym tygodniu prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk wskazał takie rozwiązanie jako jedną z możliwości. Dopóki nie poznamy decyzji ekspertów, będziemy rozważać różne opcje" - powiedział Malawko.

Zaznaczył, że eksperci otrzymali na razie część wyników z badań na stacji Powiśle.

"Spodziewamy się wstępnego raportu w połowie przyszłego tygodnia i wtedy prawdopodobnie będą podejmowane decyzje" - powiedział Malawko. Podkreślił, że kluczowe decyzje dotyczące stacji będą oparte o kryterium czasu, korzystności rozwiązań i bezpieczeństwa. "Próbujemy dotrzymać terminu zakończenia prac" - dodał Malawko.

Rzecznik konsorcjum budującego metro Mateusz Witczyński potwierdził później w rozmowie z dziennikarzami, że decyzja dot. ewentualnego drążenia tunelu od strony Pragi zostanie podjęta wspólnie z inwestorem, po zapoznaniu się z badaniami i ekspertyzami. Zaznaczył, że należy ocenić, czy więcej czasu zajmie przeniesienie maszyn na pl. Wileński, czy usunięcie awarii na stacji Powiśle.

Podkreślił, że przeniesienie tarcz wymagałoby m.in. zbudowania na stacji Dworzec Wileński zaplecza, przyłącza energetycznego. Witczyński nie podał kwoty takiej ewentualnej operacji; zaznaczył że sumy podawane przez media to spekulacje.

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

Czepialstwo jest największą udręką współczesnych czasów. I to nadaje się na pogrubiony druk.

prukfa, 2012-08-23 07:17:32 odpowiedz

ZAKTUALZIOWANA: Ciekawy wyraz. i to pogrubioną czcionką.

Jumper, 2012-08-22 23:49:38 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE