Nikt nie chce ubezpieczyć budowy mostu w Toruniu

Po raz trzeci został ogłoszony przetarg na ubezpieczenie budowy mostu drogowego przez Wisłę w Toruniu - poinformowała w czwartek rzeczniczka miejscowego Miejskiego Zarząd Dróg Agnieszka Kobus-Pęńsko.
Nikt nie chce ubezpieczyć budowy mostu w Toruniu

W ogłoszeniu nie podano kwoty przeznaczonej na sfinansowanie ubezpieczenia, ale wiadomo, że będzie to suma większa niż wskazana w drugim przetargu, czyli ok. 2 mln złotych. O wyborze firmy ubezpieczeniowej będzie decydowała najniższa cena i zgodność oferty ze specyfikacją. Termin zgłaszania ofert mija 19 października.

Zamówienie dotyczy ubezpieczenia mienia w trakcie budowy - ryzyka CAR/EAR i ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej inwestora w związku z realizacją inwestycji. Ubezpieczenie mienia ma obejmować ubezpieczenie od wszelkich ryzyk i nagłe, nieprzewidziane i niezależne od woli ubezpieczającego zdarzenia powodujące zniszczenie, uszkodzenie lub utratę przedmiotu zamówienia, w szczególności szkody spowodowane przez pożar, wybuch, huragan i powódź.

Na pierwsze ogłoszenie o przetargu, w którym nie podano kwoty przewidzianej na sfinansowanie ubezpieczenia, nikt się nie zgłosił. Na ogłoszenie drugie odpowiedziało jedno konsorcjum, lecz zaproponowana wycena przewyższała kwotę określoną w zamówieniu.

MZD, ogłaszając trzeci przetarg, nie podało kwoty przeznaczonej na sfinansowanie ubezpieczenia. Jednak - jak podkreśliła Kobus-Pęńsko - po analizie sytuacji na rynku ubezpieczeniowym zdecydowano zwiększyć środki na ten cel, bowiem w ostatnim czasie podnoszone są stawki ubezpieczeń, zwłaszcza związanych z pogodą.

Jest już wyłoniony generalny wykonawca mostu - konsorcjum firm utworzone przez Strabag sp. z o.o. (lider) oraz Strabag AG i Hermann Kirchner Polska (partnerzy), które zaoferowało najniższą cenę - ok. 548 mln zł. Znany jest także inżynier projektu - konsorcjum DHV Polska sp. z o.o. DRO-KONSULT sp. z o.o., z którym zawarto kontakt w wysokości 4,7 mln zł.

Toruń na inwestycję ma zagwarantowane 327 mln zł z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, a reszta środków ma pochodzić z budżetu miasta i kredytów.

Obecnie MZD czeka na podpisanie umowy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na dofinansowanie inwestycji. Potem zostanie zawarty kontrakt z generalnym wykonawcą, który będzie miał dwa lata i osiem miesięcy na zbudowanie mostu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.