Nowa strategia przyspieszy integrację łódzkiego?

Rozwój infrastruktury transportowej i technicznej, rozwój innowacyjnej gospodarki oraz kształtowanie spójnego systemu ekologicznego i kulturowo-turystycznego - to główne filary "strategii województwa łódzkiego", która ma przyspieszyć jego integrację.
Nowa strategia przyspieszy integrację łódzkiego?

Przygotowanie strategii zlecił marszałek woj. łódzkiego Witold Stępień (zabierz głos/ocen marszałka). Na spotkaniu podsumowującym 2011 rok Stępień podkreślił, że integracja regionu to kluczowe zadanie dla władz samorządowych.

- Ziemie wchodzące w skład woj. łódzkiego mają różną historię i wcześniej nie stanowiły jedności. Dlatego staramy się kłaść duży nacisk na działania związane z ich integracją i stworzeniem dobrze funkcjonującego organizmu, z którym będą się identyfikowali wszyscy mieszkańcy naszego regionu - powiedział Stępień.

Podkreślił, że wszystkie plany kierowanego przez niego urzędu w mijającym roku były i są podporządkowane scaleniu województwa oraz jego modernizacji. Te zapoczątkowane już przemiany odbywają się pod hasłem "Łódzkie nabiera prędkości".

W integrowaniu obszaru woj. łódzkiego postawiono przede wszystkim na rozwój infrastruktury transportowej i połączenie wszystkich części regionu z jego stolicą. Do 2014 r. ma być ukończona Łódzka Kolej Aglomeracyjna. W ramach tego projektu w mijającym roku wznowiono, po czterech latach przerwy, połączenia na trasie Łódź Kaliska-Łowicz. Modernizacja tego odcinka kosztowała ponad 53 mln zł, z czego ponad 40 mln zł pochodziło z dopłat unijnych.

Ponad 25 mln zł woj. łódzkie otrzymało z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na modernizację czterech elektrycznych pociągów serii EN 57. Prace przy ostatnim z tych pojazdów mają się zakończyć do połowy 2012 r. Przygotowywany jest też przetarg na zakup 20 szynobusów, które będą obsługiwały Łódzką Kolej Aglomeracyjną.

W planie jest także przebudowa przystanków kolejowych (m.in. Smardzew, Glinnik, Swędów, Stryków, Głowno, Zgierz Kontrewers, Grotniki, Chociszew) i budowa nowych (m.in. Radogoszcz Zachód, Dąbrowa i ul. Pabianicka w Łodzi, Glinnik Wieś, Bratoszewice, Domaniewice, Ozorków Nowe Miasto i ul. Jaracza w Zgierzu).

Linie kolejowe mają uzupełniać sieć drogową, w którą w mijającym roku zainwestowano w Łódzkiem prawie 250 mln zł (ponad 86 mln z pieniędzy unijnych). Podobne kwoty na ten cel będą przeznaczone w roku 2012.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Ciekawe,jakie będą propozycje? Chyba się nie poddamy i nie zrezygnujemy z daru,który ma integrować a nie dzielić!!

Amelia, 2011-12-22 22:49:35 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE