Nowe pociągi na warmińsko-mazurskich torach

Na przełomie roku pasażerowie kolei w województwie warmińsko-mazurskim skorzystają z lepszego taboru. Nowy pociąg typu Impuls dostarczy samorządowi województwa firma Newag.
Nowe pociągi na warmińsko-mazurskich torach

Ten sam producent zmodernizuje składy, których właścicielem będzie samorząd województwa pomorskiego, a pociągi obsłużą trasę Gdynia – Elbląg - Olsztyn. W przyszłym roku na tory Warmii i Mazur wyjadą także składy zakupione przez Intercity, dzięki którym wygodniejsza będzie podróż z Olsztyna do Warszawy i Krakowa.

Czytaj: Pociągiem z Warszawy do Gdańska w 3 godziny

Dwuczłonowy pociąg będzie wyposażony w klimatyzację, bezprzewodowy Internet, gniazdka elektryczne oraz nowoczesne toalety. Samorząd województwa warmińsko-mazurskiego przeznaczy na jego zakup blisko 13 mln zł.  Pociąg będzie miał ponad 100 miejsc siedzących, a jego konstrukcja zapewni możliwość przebudowy do wielkości składu trójczłonowego.

 Czytaj też: Pasażerowie łaskawszym okiem patrzą na PKP

- Będzie to już trzynasty nowoczesny pojazd który użyczymy regionalnemu przewoźnikowi – mówi marszałek województwa Jacek Protas. – Nowa perspektywa unijna będzie nastawiona na kolej, dlatego liczymy, że uda się znacznie poprawić stan taboru i zmodernizować kilka ważnych dla regionu linii kolejowych. Cieszę się, że nowoczesne pociągi połączą region z Pomorzem. To kolejny przykład partnerskiej współpracy naszych województw.

W Gdańsku marszałek pomorski podpisał kontrakt na modernizację czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych. To część projektu Zakup i modernizacja kolejowego taboru pasażerskiego o napędzie elektrycznym do obsługi połączeń międzyregionalnych na obszarze co najmniej dwóch województw.

Pojazdy zostaną dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych, w przedziałach pasażerskich i służbowych zamontowane zostaną nowe, ergonomiczne siedzenia z podłokietnikami. Zmodernizowane EN57 wyposażone będą w nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz cyfrowy monitoring wnętrza pojazdu z rejestracją obrazu.

Przestrzeń pasażerska, przedziały służbowe i kabina maszynisty będą w całości  klimatyzowane. Nowe EN57, taka jest nazwa fabryczna składów, posiadać  będą 168 miejsc siedzących, 2 miejsca na wózki i 6 miejsc na rowery.

Producentem taboru dla Intercity jest konsorcjum firm Stadler i Newag. Pojazdy mają rozwijać prędkość nie mniejszą niż 160 km/h. Część środków przewoźnik pozyskał z Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Nowe pociągi mają zostać dostarczone przewoźnikowi do października 2015 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE