Nowy most kolejowy na Nysie Łużyckiej

Nowy most kolejowy łączący miejscowości po polskiej i niemieckiej stronie granicy powstanie na Nysie Łużyckiej. Dzięki nowej przeprawie pociągi pomiędzy Bielawą Dolną i niemieckim miastem Horka będą kursować z prędkością większą o 70 km/h niż obecnie.
Nowy most kolejowy na Nysie Łużyckiej

Jak poinformował Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe Maciej Dutkiewicz, rozpoczęcie budowy nowego mostu na Nysie Łużyckiej zależy teraz tylko od decyzji administracyjnej strony niemieckiej.

„PKP Polskie Linie Kolejowe otrzymały już wszystkie zgody administracyjne na budowę" - podał rzecznik.

Inwestycja zakłada rozbiórkę starego mostu i budowę nowej pięcioprzęsłowej przeprawy przystosowanej dla ruchu dwutorowego.

Jerzy Dudek z Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe poinformował, że gotowy już jest projekt budowlany mostu.

„Strona niemiecka będzie modernizowała odcinek Horka - granica państwa przy całkowitym zamknięciu linii w okresie od grudnia 2013 do sierpnia 2015. W celu skoordynowania prac na odcinku granicznym Horka - Bielawa Dolna, my również zamierzamy prowadzić budowę mostu i pozostałe roboty w tym okresie" - dodał Dudek.

W ramach realizowanego projektu oprócz budowy mostu zmodernizowana zostanie sieć teletechniczna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. W 2015 r. po nowym mości pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 120 km/h. Dziś jest to zaledwie 50 km/h.

Wartość inwestycji to niemal 20 mln zł. Odcinek linii kolejowej Bielawa Dolna - Horka z mostem na Nysie Łużyckiej jest fragmentem linii E30, łączącej Drezno-Wrocław-Katowice-Kraków-Kijów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.